دو شنبه 26 شهريور 1403

بخشی از واحدهای نهضت ملی مسکن در بیرجند امسال آماده می‌شود

بخشی از واحدهای نهضت ملی مسکن در بیرجند امسال آماده می‌شود
  تاريخ:دوم مرداد 1402 ساعت 09:57   |     کد : 280694   |     مشاهده: 494
به گزارش صنعت نیوز، استاندار خراسان جنوبی گفت: همه تلاش ما در استان این است که تا دهه فجر امسال بخش قابل توجهی از واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در سایت زعفرانیه بیرجند را تحویل دهیم.
به گزارش صنعت نیوز، استاندار خراسان جنوبی گفت: همه تلاش ما در استان این است که تا دهه فجر امسال بخش قابل توجهی از واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در سایت زعفرانیه بیرجند را تحویل دهیم.
جواد قناعت روز یکشنبه در حاشیه بازدید از سایت نهضت ملی مسکن در منطقه زعفرانیه بیرجند که با تشکیل جلسه شورای مسکن استان همراه بود، افزود: ۶ پیمانکار در سایت زعفرانیه مشغول ساخت ۲ هزار و ۷۲ واحد هستند و در این سایت شاهد تغییر و تحول چشمگیر بوده‌ایم.
وی گفت: در این بازدید روند اجرای واحدهای نهضت ملی مسکن مرکز استان سرعت و پیشرفت مطلوبی داشت و ساخت ۲ هزار واحد مسکونی دیگر هم در همین منطقه در دستور کار اداره‌ کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی قرار دارد.
استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: برای فازهای بعدی الحاق ۴۵۰ هکتار زمین به محدود شهر را در حال پیگیری از مرکز هستیم که در صورت الحاق این اراضی، ظرفیت تولید مسکن در شهر بیرجند از چهار تا پنج هزار واحد به ۹ تا ۱۰ هزار واحد خواهد رسید.
وی همچنین از اختصاص ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای زیرساخت‌های طرح نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: بخشی از این اعتبار به استان تزریق شده‌ است.
قناعت با اشاره به راه‌اندازی صندوق توسعه مسکن در وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: این صندوق بخشی از تامین اعتبار زیرساخت‌های طرح نهضت ملی مسکن را پوشش می دهد.
وی افزود: خراسان جنوبی اولین استانی بود که توانست ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل این صندوق برای تامین زیرساخت‌های طرح نهضت ملی مسکن را بگیرید.
شورای مسکن استان در سایت زعفرانیه بیرجند
استاندار خراسان جنوبی گفت: همه تلاش دستگاه‌های متولی در استان این است که این اعتبار که به‌جا و به‌موقع به استان تزریق شده را جذب کنند تا روند ایجاد زیرساخت‌های آب، گاز و برق در طرح‌های نهضت ملی مسکن تسریع شود.
وی با بیان اینکه تامین مسکن قشر محروم و متوسط جامعه یکی از موضوعات کلیدی است که در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته است افزود: در این زمینه برخی استان‌ها از وضعیت مطلوبی برخوردار هستند و خراسان جنوبی هم از جمله استان‌هایی است که شورای مسکن آن خیلی فعال و جدی است.
قناعت با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی شاهد حرکت تحولی در حوزه تامین مسکن هستیم عنوان کرد: در طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۱۰۰ هزار متقاضی در استان ثبت نام کردند که از این تعداد ۳۲ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند.
وی افزود: از مجموع ۳۲ هزار نفر واجد شرایط استان تاکنون برای ۲۷ هزار نفر کار تامین زمین انجام شده و تلاش ما این است که در سال جاری این تعداد به ۴۰ هزار نفر برسد.
استاندار خراسان جنوبی گفت: این حجم از تامین زمین کار بسیار ارزشمندی است و در مقایسه با دیگر استان‌ها، خراسان جنوبی پیشرو و جزو استان‌های اول یا دوم است.
نشست شورای مسکن استان امروز با حضور استاندار خراسان‌ جنوبی و مدیران استانی در محل اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سایت زعفرانیه بیرجند برگزار شد.

http://new.sanatnews.ir/News//280694
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است