نگران بحرانهایی که دشمنان ایجاد میکنند نیستیم
|
تاکید بر توسعه همکاریهای صنعتی و معدنی بین ایران و ارمنستان
|
پیام تسلیت وزیر صمت در پی شهادت سیدحسن نصرالله
|
توسعه همکاریهای ایران و پاکستان در حوزه انرژیهای تجدیدپذیر
|
برگزاری کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی ایران و عربستان در آیندهای نزدیک
|
همکاریهای ایران و تاجیکستان در حوزه برق توسعه مییابد
|
گزارش کامل کارشناسی ابعاد حادثه به مردم ارائه می شود
|
اجازه تغییر کاربری مدارس را نمیدهیم
|
رجستری آیفون را دنبال میکنیم
|
دستور وزیر راه برای پیگیری سریع سانحه قطار باری هرمزگان
|
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان معاون وزیر شد
|
لزوم تنوع در تولید گریدهای پتروشیمی
|
انتقاد عارف از ضربهپذیری سیستم توزیع بنزین در پی حمله سایبری
|
يک شنبه 15 مهر 1403
Toggle navigation
صفحه نخست
درباره ما
آرشیو
تماس با ما
عوارض قطعه جدید آزادراه تهران- شمال چگونه محاسبه میشود؟
تاريخ:هجدهم تير 1402 ساعت 13:07
|
کد : 280014
|
مشاهده: 554
به گزارش صنعت نیوز، نرخ عوارض قطعه جدید آزادراه تهران- شمال در منطقه ۲ هنوز تعیین نشده است اما با تصویب و ابلاغ آن، مسافران در ورودی آزادراه در ابتدای منطقه یک هزینه عوارض را به صورت یک جا برای منطقه یک، باند رفت منطقه ۲ و تونل البرز پرداخت خواهند کرد.
به گزارش صنعت نیوز، نرخ عوارض قطعه جدید آزادراه تهران- شمال در منطقه ۲ هنوز تعیین نشده است اما با تصویب و ابلاغ آن، مسافران در ورودی آزادراه در ابتدای منطقه یک هزینه عوارض را به صورت یک جا برای منطقه یک، باند رفت منطقه ۲ و تونل البرز پرداخت خواهند کرد.
عبور از باند غربی منطقه دوم آزادراه تهران- شمال فعلا برای مسافران رایگان است چرا که هنوز مبلغ عوارضی این مسیر ۱۵.۵ کیلومتری از سوی وزارت راه تصویب و ابلاغ نشده؛ اما در صورت تعیین نرخ عوارضی قرار است که دریافت هزینه عبور از آزادراه در هر دو منطقه به صورت یک جا در ابتدای مسیر دریافت شود.
بر این اساس نرخ عوارضی که به صورت تجمیع شده به زودی در منطقه یک از مسافران اخذ خواهد شد شامل منطقه یک، باند غربی منطقه دوم و تونل البرز است و اختلاف قیمتی که در روزهای آینده اعمال خواهد شد بر همین اساس است.
هم اکنون خودروهای سواری در روزهای عادی هفته مبلغ ۵۰ هزار تومان برای عبور از تونل البرز واقع در منطقه دوم و ۳۸ هزار تومان عوارضی منطقه یک را پرداخت میکنند.
«سعید شاهسواری» مدیرعامل شرکت آزادراه تهران- شمال امروز یکشنه در گفتو گو با ایرنا در این باره توضیح داد: متولی تصویب نرخ عوارض آزادراهی وزارت راه است و بنیاد مستضعفان نیر برای ۱۵.۵ کیلومتر مسیر تازه افتتاح شده نرخ عوارض را پیشنهاد داده و منتظر تصویب و ابلاغ آن هستیم. اما نکته مهم این است که بعد از تعیین نرخ نهایی، کل هزینه عوارض به صورت یکپارچه هنگام ورود به آزادراه دریافت میشود.
وی گفت: تصمیم اخذ عوارض کل قطعات در یک جا به دستور پلیس انجام خواهد شد و با هدف افزایش ایمنی است تا از ایستادن و توقف خودروها در طول مسیر جلوگیری شود.
شاهسواری توضیح داد: مطابق مصوبه هیات وزیران ۶۰ درصد سرمایهگذاری شرکت آزادراه تهران- شمال از ساخت این مسیر از محل دریافت اراضی دولت تامین میشود. هرچند تاکنون یک ریال از این اراضی عایدی نداشتیم و ۴۰درصد از هزینههای سرمایهگذاری نیز از محل عوارض بازگردانده میشود. اما تاکنون نرخ عوارض مصوب پاسخگوی هزینههای ۴۰ درصدی آزادراه نبوده است.
مدیرعامل شرکت آزادراه تهران- شمال با اشاره به تلفات جاده چالوس ادامه داد: نجات جان مردم نرخ ندارد و راهی که در این مسیر ساخته شده است هم قابل مقایسه با باقی مسیرهای آزادراهی کشور مثل جاده ساوه و قم که ابنیه فنی خاصی ندارد، نیست. بیش از ۸۰ درصد از مسیر تازه افتتاح شده آزادراه تهران- شمال پل و تونل و دیوار حایل است و قطعا نگهداری این مسیر هزینه دارد.
وی درباه نرخ نگهداری هر یک کیلومتر این مسیر گفت: این نرخ به صورت ماهانه بسته به نوع و مقدار تعویض سیستم و قطعات مصرفی تفاوت دارد اما راه ایمن نگهدای میخواهد و احداث و نگهداری این راه به صورت ایمن مستلزم پرداخت هزینه است. مسافران مطلع باشند که این هزینه برای درآمدزایی دولت و بنیاد نیست؛ بلکه برای حفظ ایمنی محور است.
افزایش نرخ عوارض آزادراهی از اردیبهشت امسال اعمال شد و آزادراه تهران - شمال در آستانه تابستان آخرین آزادراهی بود که مشمول افزایش عوارض آزادراهی شد. محور جدیدی که در هفته گذشته افتتاح شد در صورت تشخیص پلس امکان تردد به صورت بالعکس را در ایام پیک مثل جمعه عصر یا آخرین روز تعطیلات عید نوروز که ترافیک پر حجم است دارد و همین قابلیت هزینه تاسیسات نصب شده در این مسیر که به صورت دو طرفه است را افزایش داده است.
http://new.sanatnews.ir/News//280014
برچسب ها :
عوارض
,
آزادراه
,
تهران
,
شمال
آدرس ايميل شما:
*
آدرس ايميل دريافت کنندگان
*
Sending ...
*
پربازديد ترينها
امشب به تماشای مقارنه ماه و مشتری بنشینید
وزیر راه: راه آهن سنندج - باشماق فرصت جدید ترانزیتی است
افزایش تولید و صادرات نفت بهرغم تحریمها و تهدیدها برگ زرینی در کارنامه دو ساله دولت است
بذرپاش: حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است
رایزنی معاون وزیر نفت با شرکتهای خارجی برای صدور خدمات فنی و مهندسی صنعت گاز
تولید مشترک خودرو توسط ایران و چین
وزیر نفت شایعه استعفای خود را تکذیب کرد
روابط ایران و چین بیش از هر زمان دیگری فرصت رشد دارد
اطلاعیه وزارت صمت درباره مصوبه شورایعالی نظارت
تجارت ۳۴ میلیارد دلاری تهران و ابوظبی
وزیر نفت: به دنبال راهاندازی کریدور گازی شمال جنوب هستیم
دانشبنیانها، همقدم زائران در راهپیمایی عظیم اربعین
آخرين اخبار
افزایش دمای هوای تهران از اواسط هفته
افزایش ۳۰۰ درصد معاینات غربالگری سرطان سینه در دستور کار قرار دارد
ترسیم برنامه جامع فیلترینگ با محوریت مرکز ملی فضای مجازی
توسعه توانمندی دانشبنیانها در حوزههای فناورانه و نوآورانه صنعت دارو
استفاده از آووکادو برای جلوگیری از فاسد شدن غذاها
کشف تابوت دخترِ حکمران
تاخیر در شناسایی کمشنوایی کودکان، عوارض جدی دارد
تعویض مخازن سی ان جی فرسوده ۶۰۰۰ تاکسی در کشور
رویداد آموزشی سینمای مستند باستانشناسی در شیراز برگزار میشود
بیش از ۵۰ درصد رانندگان حمل و نقل عمومی «بیمه» نیستند
آغاز به کار سامانه «سیما تاکسی» برای تاکسیرانان
بیتکوین جایگزین پول جهانی خواهد شد؟
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است
طراحی و توليد نرم افزار :
نوآوران فناوری اطلاعات امروز