توسعه صنایع معدنی از ارکان اصلی پیشرفت اقتصاد ملی است
|
صنعت فولاد به اهداف افق ۱۴۰۴ دست یافته است
|
بخش اعظم مینروبی مسیر راهآهن شلمچه - بصره انجام شده است
|
وزیر صمت: سهام خودروسازان واگذار میشود
|
هشدار وزیر صمت درباره قاچاق سوخت معادن
|
پروژههای عمرانی از دل تحریم و تنگناها سر بلند کردند
|
وزیر صمت: ارزآوری کشور با مقررات فعلی لطمه میخورد
|
شبکههای غیررسمی مالی، صادرات را تا ۱۵ درصد گرانتر کردهاند
|
قرارداد ۲۵۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی برای شهرکهای صنعتی منعقد شد
|
نمیتوانیم خود را منفک از زنجیره ارزش جهانی بدانیم
|
انتقاد تند وزیر صمت به قطع کامل برق صنایع بزرگ در ۱۵ روز آینده
|
آمادگی وزارت صمت برای افتتاح طرحهای فناورانه در کرمانشاه
|
ممنوعیت واردات کالاهای خارجی مشابه ساخت داخل ادامه دارد
|
يک شنبه 18 خرداد 1404
Toggle navigation
صفحه نخست
درباره ما
آرشیو
تماس با ما
نیاز شبکه متروی کلانشهرهای کشور به بیش از ۸۷۰۰ واگن در ۱۰ سال آینده
تاريخ:دهم تير 1402 ساعت 12:00
|
کد : 279509
|
مشاهده: 644
به گزارش صنعت نیوز، شبکه متروی تهران در حال حاضر با ۱۵۲۳ واگن در سیر، روزانه بیش از دو و نیم میلیون سفر درون شهری را پوشش می دهد و این در حالی است که برای رسیدن به سرفاصله حرکتی دو و نیم دقیقه در خطوط مختلف، حداقل ۱۵۰۰ واگن دیگر لازم است تا مسافران با کمترین هدر رفت وقت به مقاصد خود برسند.
به گزارش صنعت نیوز، شبکه متروی تهران در حال حاضر با ۱۵۲۳ واگن در سیر، روزانه بیش از دو و نیم میلیون سفر درون شهری را پوشش می دهد و این در حالی است که برای رسیدن به سرفاصله حرکتی دو و نیم دقیقه در خطوط مختلف، حداقل ۱۵۰۰ واگن دیگر لازم است تا مسافران با کمترین هدر رفت وقت به مقاصد خود برسند.
روابط عمومی شرکت متروی تهران اعلام کرد که موضوع تأمین ناوگان ریلی به اندازه نیاز استاندارد خطوط شبکه مترو در هر کلانشهر از جمله مسائل مهمی است که اگر جدی گرفته نشود، نه تنها سرفاصله حرکتی قطارها دچار اختلال خواهد شد؛ بلکه میزان فرسودگی واگنهای در حال بهرهبرداری را نیز مضاعف ساخته و زمان تعمیرات دورهای را کاهش میدهد؛ به همین دلیل است که کارشناسان این حوزه صنعتی تأکید دارند تا به موازات و متناظر با توسعه خطوط و ایستگاههای مترو، باید ناوگان حمل و نقل ریلی نیز به اندازه تأمین شود.
در این زمینه و طی تحقیقات علمی و کارشناسی صورت گرفته، در افق ۱۰ سال آینده و باتوجه به افزایش تعداد خطوط شبکه متروی پایتخت، نیاز به تولید حداقل ۴۴۲۰ واگن احساس می شود. در همین چشم انداز ۱۰ ساله، ناوگان حمل و نقلی سایر کلانشهرهای دیگر نیز باید به ۴۳۰۰ واگن تجهیز شود تا مشکلی از بابت کمبود واگن گریبانگیر شبکه متروی شهرهای صاحب این سیستم حمل و نقل عمومی نشود.
در این میان به نظر میرسد راهحل اصولی و منطقی برای تأمین به موقع، مطمئن و به صرفهتر ناوگان ریلی شبکه متروی کلانشهرها، حرکت به سمت تولید انبوه قطار ملی باشد؛ قطاری که ۸۵ درصد قطعات آن توسط شرکتهای داخلی قابلیت ساخت داشته و فناوری تولید آن در این سطح حاصل شده است.
بر اساس گزارش روابط عمومی شرکت متروی تهران، شرکت واگن سازی تهران که ۷۰ درصد قطارهای کنونی شبکه متروی تهران را تولید و یا تأمین کرده است، در حال حاضر قرارداد تولید ۱۱۳ واگن از نوع قطار ملی را آماده شروع عملیات اجرایی دارد و در صورت تأمین منابع مالی لازم، امکان تولید حداقل هزار واگن در ۷۴ ماه را دارا میباشد؛ قطاری که با تکیه بر توانمندی و ظرفیت شرکتهای داخلی، حدود ۲۰ درصد ارزانتر از نمونه خارجی آن تولید شده و امکان اشتغال بیش از ۳۰ هزار نفر به طور مستقیم را در سالهای اولیه تولید انبوه قطار ملی فراهم میآورد.
http://new.sanatnews.ir/News//279509
برچسب ها :
کلانشهر
,
مترو
,
شبکه
,
واگن
آدرس ايميل شما:
*
آدرس ايميل دريافت کنندگان
*
Sending ...
*
پربازديد ترينها
دانشبنیانها، همقدم زائران در راهپیمایی عظیم اربعین
هیچ مدرسهای در تهران در لیست ساختمانهای ناایمن بحرانی قرار ندارد
۹۶۰ هزار عملیات کانتینری در بندرشهید رجایی هرمزگان ثبت شد
مغز در دوران بارداری سازماندهی مجدد میشود
توقیف 2 شناور حامل قاچاق در آبهای بوشهر
بازار سرمایه مثبت شد
اعزام و پذیرش ۷۴ هزار مسافر در مسیر استانبول با ۳۶۶ پرواز پس از تحریم پروازهای اروپا
ماموریت استاد دانشگاه خواجهنصیر برای توسعه شرکتهای دانشبنیان با حکم «افشین»
مدال آوران المپیک پاریس از سربازی معاف شدند
دومین نقش برجسته قدیمی ایران در فارس ساماندهی میشود
ماجرای ترک سیگار سوژه یک مستند جدید شد
تعداد خودروهای شخصی عامل آلودگی هوای تهران
آخرين اخبار
مهلت ثبتنام آزمون دکتری دانشگاه آزاد تمدید شد
قرارداد بیمه با توانیر تمام شده است/ نوسان برق تحت پوشش بیمه نیست
اولمرت: هیچ دلیلی نمیتواند گسترش عملیات نظامی در غزه را توجیه کند
ممنوعیت صدور مجوز برای اماکن گردشگری فاقد پایان کار
خانواده الهه حسیننژاد: بعضی نمک روی زخم میریزند و از احساسات مردم سوءاستفاده میکنند
ابراهیم صادقی سرمربی پالایش نفت بندرعباس شد
درخشان: تیمملی هنوز در دفاع و بازی گروهی ایرادهای زیادی دارد
بررسی تاریخ اسماعیلیان در نشست پژوهشی تهران
مناسبسازی جت اهدایی قطر به ترامپ ۴۰۰ میلیون دلار هزینه دارد
شیوهنامههای دارودرمانی ملی تدوین شد
مقاومت جهانی برای صلح و عدالت: ائتلاف کاروان آزادی جنبشی بینالمللی از دل مردم است
بازگشت ۶۱ رشته ارشد پیامنور به دفترچه انتخاب رشته
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است
طراحی و توليد نرم افزار :
نوآوران فناوری اطلاعات امروز