جمعه 30 شهريور 1403

۱۰۰۰ باشگاه کوهنوردی در کشور فعال است

  تاريخ:ششم تير 1402 ساعت 12:54   |     کد : 279316   |     مشاهده: 262
دبیر فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی با اشاره به فعالیت ۱۰۰۰ باشگاه ثبت شده کوهنوردی در سطح کشور گفت: برای توسعه رشته کوهنوردی هیات‌های استانی فعالیت ورزشی خود را در قالب آموزش، استعدادیابی و تجهیزات با مشارکت باشگاه‌ها توسعه دهند.
حسین مقدم سه‌شنبه ۶ تیر در مجمع انتخابات هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان بوشهر ضمن تجلیل از تلاش کوهنوردان بوشهری و باشگاه‌های این استان اظهار کرد: با توجه به اقلیم استان بوشهر و ظرفیت‌های موجود میتوان برای توسعه‌ی رشته‌های متنوع کوهنوردی برنامه ریزی کرد.
وی اضافه کرد: اسکی و و سنگوردی رشته‌های المپیکی این رشته هستند که ورزشکاران کشور در این دو رشته صاحب مدال شده اند.
دبیر فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی درباره‌ی برنامه‌های پیش روی این فدراسیون تصریح کرد: کسب سهمیه مسابقات آسیایی چین و چندین اعزام به مسابقات بین المللی از برنامه‌های پیش روی ما است.
مقدم با اشاره به اهمیت موضوع آموزش گفت: پرتال آموزشی فدراسیون با ۲۵۰ هزار عضوسالانه بیش از ۵۰ عنوان دوره آموزشی را برگزار می‌کند.
وی عنوان کرد: بیش از ۵۰۰ کوهنورد از جمله باشگاه‌های بوشهری در طرح ملی سیمرغ موفق به صعود به ۳۱ قله‌ی مرتفع در هر استان شده‌اند و مدال سیمرغ دریافت کرده‌اند. ۵ هزار ورزشکار دیگر نیز در حال تلاش برای کسب این عنوان هستند.
به گزارش ایسنا، مجمع انتخابات هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان با حضور سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر، حسین مقدم دبیر فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی، مسئول برگزاری مجامع این فدراسیون واعضای مجمع برگزار شد که محسن پاپری زارعی با ۲۱رای اعضای مجمع به مدت چهار سال ریاست این هیات را برعهده گرفت.

http://new.sanatnews.ir/News//279316
Share

برچسب ها :  کوهنوردی , باشگاه
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است