۳۰۳ همت عدمالنفع صنایع از ناترازیها
|
افزایش قیمت و ناترازی انرژی، چالش اصلی صنایع کشور
|
مدیر نمونه خودرویی کشور مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران شد
|
راهاندازی دوباره تالار دوم ارزی؛ تشکیل کمیته ارزی در وزارت صمت
|
بازگشت ۲ میلیون و ۲۹۸ هزار زائر به کشور
|
تمهیدات وزارت صمت برای مراسم اربعین امسال
|
اعلام آمادگی وزرای صمت و راه و شهرسازی برای تامین تسهیلات مورد نیاز سفر زائران اربعین
|
ارائه گزارش بازار بهصورت منظم به دولت؛ کاهش تقاضا گذراست
|
وزیر صمت: برای اولین بار کنسانتره تیتانیوم در کشور تولید می شود
|
وزیر صمت: بسته حمایتی دولت از صنایع قابلیت تمدید دارد
|
تجاوز به تولیدکنندگان انرژی نقض قوانین بینالملل و تهدید ثبات جهانی است
|
ریلگذاری راهآهن چهارمحال و بختیاری آغاز شد
|
حمله ناو آمریکایی به هواپیمای ایرانایر در سال ۶۷ نمونه بارز تروریسم دولتی است
|
جمعه 7 شهريور 1404
Toggle navigation
صفحه نخست
درباره ما
آرشیو
تماس با ما
تکمیل و بهره برداری کامل از آزاد راه شیراز - اصفهان به اما و اگر خورد
تاريخ:سوم تير 1402 ساعت 13:40
|
کد : 279058
|
مشاهده: 923
به گزارش صنعت نیوز، تکمیل فاز نخست آزادراه شیراز – اصفهان که شامل قطعات یک تا ۶ است، نیازمند ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار است. در صورت تامین این اعتبار تابستان امسال این طرح به بهره برداری می رسد.استفاده ناقص از این طرح و گذر مهم هنوز افتتاح نشده قریب به ۱۸قربانی و حدود ۸۰ مصدوم داشته و به بلای جان مسافران تبدیل شده است.
به گزارش صنعت نیوز، تکمیل فاز نخست آزادراه شیراز – اصفهان که شامل قطعات یک تا ۶ است، نیازمند ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار است. در صورت تامین این اعتبار تابستان امسال این طرح به بهره برداری می رسد.استفاده ناقص از این طرح و گذر مهم هنوز افتتاح نشده قریب به ۱۸قربانی و حدود ۸۰ مصدوم داشته و به بلای جان مسافران تبدیل شده است.
سردار رضا طلایی نیک،معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی راهبردی وزارت دفاع روز شنبه در حاشیه بازدید از از آزادراه شیراز – اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: تامین این ۸۰۰ میلیارد تومان بر عهده وزارت راه و شهرسازی و شرکت عمران صدرا است که منابع آن را پیش بینی کردهاند اما هنوز به مرحله پرداخت نرسیده است.
وی ادامه داد: تامین مالی ۴۰ درصد پروژه آزادراه شیراز – اصفهان بر عهده وزارت دفاع، ۵۰ درصد وزارت راه و شهرسازی و ۱۰ درصد شرکت عمران صدرا است که در مجموع تاکنون حدود پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تامین اعتبار شده است.
او اظهار کرد: وزارت دفاع تاکنون عمده سهم خود را تامین کرده و امیداریم با همکاری وزارت راه و شهرسازی این ۶ قطعه تابستان امسال به بهره برداری اولیه و مناسب برسد.
معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی راهبردی وزارت دفاع، با اشاره به پیشرفت ۶۰ درصدی قطعه هفت آزادراه شیراز – اصفهان گفت: این قطعه نیز شامل فاز دوم بهره برداری خواهد بود و در فاز سوم هم اگر مصوبه هیات وزیران ابلاغ شود وزارت دفاع آنجا نیز ۳۰ درصد سهم مشارکت خواهد داشت.
طلایی نیک افزود: سهم وزارت راه و شهرسازی نیز در قطعات هفت و هشت ۷۰ درصد خواهد بود که منتظر هستیم که موافقت نامه انجام شود که بتوانیم در قطعه هشت هم عملیات را به سمت بوشهر آغاز کنیم.
او اظهار کرد: با توجه به اهمیت این پرژوه بزرگ ملی که به طور خاص مردم فارس و شیراز از آن استفاده می کنند و به طور عمومی یک بهره برداری ملی انجام می شود و یک کریدور بسیار با اهمیت است، امیدواریم سایر اقدامات باقیمانده نیز با کمک دستگاه های اجرایی استانی و ملی به انجام برسد.
وی ادامه داد: تمام تلاش ها بر این است که تا قبل از پایان تابستان امسال یک بهره برداری اولیه از آزادراه داشته باشیم اما اقدامات تکمیلی از جمله تکمیل مجتمع های بین راهی و خدمات رفاهی و همچنین بازسازی مسیرهای متصل به آزادراه و جاده ای فرعی در نیمه دوم سال انجام می شود.
خط قرمز ما در افتتاح آزادراه شیراز – اصفهان، سلامت مردم است
استاندار فارس هم با اشاره به تاخیرهای ایجاد شده در افتتاح آزادراه شیراز – اصفهان گفت: علت این تاخیرها این است که خط قرمز ما در افتتاح این پروژه سلامت و ایمنی مردم و بهره برداران از این پروژه است.
محمد هادی ایمانیه افزود: در بحث تامین اعتبار از ابتدای امسال تاکنون حدود یک هزار میلیارد تومان تامین اعتبار شده که یک کار بی نظیر بود و امیدواریم باقمیمانده اعتبار مورد نیاز هم با توجه به قول مساعد معاون اجرایی رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی و وزیر دفاع تامین شود.
او ادامه داد: هفته گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان از کمیته مولد سازی اعتبار گرفته ایم که میتواند قسمت عمده از نیاز ۸۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل ۶ قطعه نخست آزادراه را تامین کند.
وی، در خصوص زمان بهره برداری از آزادراه نیز گفت: همه کوشش ما این است که همزمان با سفر دولت به استان این پروژه به بهره برداری برسد.
عملیات اجرایی آزادراه شیراز–اصفهان که از آن به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های آزادراهی کشور و یکی از مهمترین طرح های ملی یاد میشود در سال ۱۳۸۹ آغاز شد.
http://new.sanatnews.ir/News//279058
برچسب ها :
بهره برداری
,
شیراز
,
اصفهان
آدرس ايميل شما:
*
آدرس ايميل دريافت کنندگان
*
Sending ...
*
پربازديد ترينها
هیچ مدرسهای در تهران در لیست ساختمانهای ناایمن بحرانی قرار ندارد
مغز در دوران بارداری سازماندهی مجدد میشود
بازار سرمایه مثبت شد
اعزام و پذیرش ۷۴ هزار مسافر در مسیر استانبول با ۳۶۶ پرواز پس از تحریم پروازهای اروپا
ماموریت استاد دانشگاه خواجهنصیر برای توسعه شرکتهای دانشبنیان با حکم «افشین»
دومین نقش برجسته قدیمی ایران در فارس ساماندهی میشود
ماجرای ترک سیگار سوژه یک مستند جدید شد
تعداد خودروهای شخصی عامل آلودگی هوای تهران
اهمیت تامین گروه خونی O منفی در حوادث
احتمالاً تعرفه واردات آیفون ۳۰ درصد باشد
رایزنی برای عرضه خودروهای داخلی و خارجی در بورس کالا
توقف پروژه ساخت مجتمع گردشگری در حریم تخت جمشید
آخرين اخبار
کلاهبرداری به بهانه فروش شکر در فضای مجازی
پیشبینی شاخص پرتو فرابنفش در کشور طی تعطیلات پایان هغته
وزیر دفاع هند بر لزوم تقویت قوای دفاعی تاکید کرد
افزودن ابزارهای جدید ویرایش تصویر به «جمینای»
واریز تسهیلات قرضالحسنه بازنشستگان تأمین اجتماعی
واگذاری بیش از ۱۲۹ هزار میلیارد تومان سهام دولتی
تامین ۸ هزار قطعه زمین برای متقاضیان قانون جوانی جمعیت در شهرهای جدید
بورس تهران در حصار عدمقطعیتها؛ رشد امروز پایدار میماند؟
حراج امروز سکه طلا؛ چراغ سبز مرکز مبادله به مشتریان دورههای قبل
آرژانتین هم حریف والیبال ایران نشد
ورود سه بازیکن دیگر به اردوی تیم فوتبال امید
تیم ملی والیبال ایران در دوحه
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است
طراحی و توليد نرم افزار :
نوآوران فناوری اطلاعات امروز