جمعه 30 شهريور 1403

مقام اطلاعات نظامی لندن: روسیه تا ۲۰۳۰ بزرگترین تهدید علیه انگلیس می‌ماند

  تاريخ:دهم خرداد 1402 ساعت 12:48   |     کد : 277865   |     مشاهده: 249
مقام ارشد اطلاعات نظامی انگلیس گفت که مسکو تا پایان دهه میلادی جاری همچنان بزرگترین تهدید علیه بریتانیا خواهد بود.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، آدرین برد، رئیس اطلاعات نظامی انگلیس در اظهارات عمومی کم‌سابقه‌ای در اندیشکده «رویال یونایتد سرویسز» گفت: بزرگترین اولویت امنیتی انگلیس باید منطقه یورو-آتلانتیک باشد و ما در اینجاست که فکر می‌کنیم روسیه تا سال ۲۰۳۰ همچنان بزرگترین تهدید علیه سرزمین اصلی بریتانیا خواهد بود.
او توضیح نداد که چرا فکر می‌کند بعد از ۲۰۳۰ روسیه دیگر بزرگترین تهدید امنیت انگلیس نیست؛ اما تصریح کرد: چین هم بزرگترین تهدید علیه منافع برون‌مرزی و امنیت اقتصادی بریتانیا خواهد بود.
این مقام اطلاعاتی انگلیس گفت که لندن باید «در درازمدت برای چالش‌های چین آماده باشد» زیرا پکن می‌تواند عرضه مواد و فناوری‌های کلیدی مانند نیمه‌هادی‌ها، ریزتراشه‌ها و مواد معدنی کم‌یاب را مختل کرده و رقابت مستقیم‌تری با لندن داشته باشد.
او همچنین گفت که توانایی‌های نظامی، اطلاعاتی، فضایی و سایبری چین تهدید فزاینده برای انگلیس محسوب می‌شوند.
آدرین برد در این اندیشکده بانفوذ با اشاره به مسائلی مانند تغییرات اقلیمی و بیماری‌ها، گفت که امنیت اروپا از امنیت سایر نقاط جهان جدایی‌ناپذیر است. او استدلال کرد که انگلیس با تهدیدهایی پیچیده و شبکه‌ای مواجه است که از بی‌ثباتی ژئوپلتیک، رقابت کشوری و پیشرفت‌های سریع فناوری – از جمله هوش مصنوعی – ناشی می‌شوند.
او گفت که فناوری هوش مصنوعی به تسریع فرایند تصمیم‌گیری در مناقشات آینده منجر می‌شود و اذعان کرد که اطلاعات نظامی انگلیس مدتی است از فناوری یادگیری ماشینی استفاده می‌کند. به گفته او، این نهاد از این هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا با سرعت بیشتری داده‌های خام را پردازش کند؛ کاری که انسان‌ها در آن سرعت مطلوبی ندارند.

http://new.sanatnews.ir/News//277865
Share

برچسب ها :  لندن , روسیه , انگلیس
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است