وزیر راه و شهرسازی: اتمام پروژههای نیمه تمام اولویت دولت چهاردهم است
|
وزیر صمت: رونق تجارت مرزی و توسعه سیستان و بلوچستان با رفع موانع محقق میشود
|
اتصال شبکه برق ایران و روسیه یک قدرت بزرگ الکتریکی را در منطقه ایجاد میکند
|
نیروگاهها و صنایع به سمت سوخت مایع بروند
|
وزیر صمت: در اولین فرصت به کردستان سفر میکنم
|
جزئیات حادثه تصادف خودروی حامل وزیر صنعت
|
وزیر نفت: هزینه بنزین سوپر متناسب با هزینه واردات خواهد بود
|
وزیر نفت خبر داد: مدیریت سوخت منازل و مراکز صنعتی برای زمستان
|
سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی منصوب شد
|
تحویل واحدهای مسکونی به خانوادههای جانباختگان معدن طبس
|
تلاش برای کاهش تفاوت نرخ ارز نیمایی و آزاد
|
وزیر راه: اجرای پروژههای عمرانی باید «اقتصاد پایه» باشد
|
اجلاس وزرای کشورهای عضو «تراسیکا» به میزبانی تهران برگزار میشود
|
شنبه 3 آذر 1403
Toggle navigation
صفحه نخست
درباره ما
آرشیو
تماس با ما
آیا ایرلاینها واقعا زیانده هستند؟
تاريخ:بيست و پنجم ارديبهشت 1402 ساعت 09:26
|
کد : 276804
|
مشاهده: 268
به گفته دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی، اگرچه شرایط فعلی شرکتهای هواپیمایی همه زیانده هستند؛ اما از طرفی به دلیل تعهدات موجود، هر کسی که وارد این صنعت میشود هم نمیتواند به راحتی از آن خارج شود. اما سئوال اینجاست که اگر ایرلاینها زیانده هستند، چرا انقدر تقاضا برای فعالیت در این زمینه وجود دارد؟
به گزارش ایسنا، داستان قیمت بلیت هواپیما به سال جدید هم موکول شده و حالا شرکتها چشمانتظار تصمیم ستاد تنظیم بازار هستند، آن هم در حالی که افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت بلیت را پیشنهاد دادند، هرچند سازمان هواپیمایی کشوری گفت که این پیشنهاد را تعدیل کرده، اما هنوز نه زمان و نه نرخ افزایش قیمت بلیت مشخص نیست.
انجمن شرکتهای هواپیمایی درباره هزینه شرکتهای هواپیمایی معتقد است از ابتدای سال گذشته تعرفه گمرکی قطعات و موتور هواپیما از ۴۲۰۰ تومان به نرخ ارز حدود ۲۴ هزار تومان افزایش یافت که بهعلاوه افزایش تورم جهانی و قطعات حمل و نقل و با توجه به اینکه بیش از ۶۰ درصد هزینههای صنعت هوایی ارزی است، صنعت هوایی به اصلاح قیمت نیاز دارد.
با وجود این خدائیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور چندی پیش درباره قیمت بلیت هواپیما اظهار کرد: علیرغم اینکه شرکتهای هواپیمایی از سوخت یارانهای و برای تامین قطعات از ارز ترجیحی استفاده میکنند، لیکن بسیاری از شرکتها از قیمت کم و دستوری بلیت هواپیما گلایهمند هستند. از طرف دیگر ۴۰ الی ۵۰ شرکت خصوصی وجود دارد که با یک الی دو هواپیما وارد چرخه صنعت هوایی شدهاند و بسیاری هم در نوبت ورود هستند. حال سوال اینجاست که اگر صنعت هوایی زیانده است، چرا تا این اندازه متقاضی دارد؟
اگرچه نمیتوان منکر عوامل اقتصادی از جمله افزایش تورم و نرخ دلار شد، اما زیانده بودن شرکتهای هواپیمایی و در عین حال ادامه فعالیت آنها در نوع خود جالب توجه است.
در شرایط فعلی شرکتهای هواپیمایی همه زیانده هستند
در این راستا مقصود اسعدی سامانی -دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی- در گفتوگو با ایسنا در پاسخ به اینکه آیا ایرلاینها واقعا زیانده هستند، گفت: در شرایط فعلی شرکتهای هواپیمایی همه زیانده هستند و قبلا هم بارها گفته شده است؛ اما از طرفی به دلیل تعهدات موجود، هر کسی که وارد این صنعت میشود هم نمیتواند به راحتی از آن خارج شود.
وی ادامه داد: تمایل ورود به این صنعت زیاد است اما بهدلیل سرمایهگذاری سنگینی که این صنعت نیاز دارد و مقررات سختگیرانهای که وجود دارد، عملا بسیاری از متقاضیانی که قصد داشتند وارد این صنعت شوند نتوانستند و در ابتدای راه متوقف شدند. کما اینکه موافقتهای اصولی زیادی برای تاسیس ایرلاین صادر شده؛ اما هیچ کدام منجر به صدور یا مجوز فعالیت پروازی نشده است.
دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی در پاسخ به اینکه چرا با وجود زیانده بودن، شرکتها باز هم برای ورود به این صنعت درخواست میدهند، اظهار کرد: برخی میخواهند در این عرصه از صنعت هم سرمایهگذاری کنند. بالاخره حضور هر شخص در صنعت محدودیت ندارد و اگر کسی احساس میکند توانمندی دارد، باید وارد صنعت شود. اما به دلیل مشکلات ناشی از تحریم و سرمایهگذاریهای ارزی که این صنعت نیاز دارد و مقرراتی که برای گرفتن فعالیت حاکم است، بسیازی از کسانی که درخواست داشتند وارد این صنعت شوند، نتوانستند و مجوز فعالیتشان باطل شده است.
http://new.sanatnews.ir/News//276804
برچسب ها :
ایرلاین
,
زیان
,
هواپیمایی
آدرس ايميل شما:
*
آدرس ايميل دريافت کنندگان
*
Sending ...
*
پربازديد ترينها
دانشبنیانها، همقدم زائران در راهپیمایی عظیم اربعین
بذرپاش: سامانه رایگان خودنویس برای تنظیم قرارداد موجر و مستاجر راهاندازی شد
هیچ مدرسهای در تهران در لیست ساختمانهای ناایمن بحرانی قرار ندارد
۹۶۰ هزار عملیات کانتینری در بندرشهید رجایی هرمزگان ثبت شد
مغز در دوران بارداری سازماندهی مجدد میشود
توقیف 2 شناور حامل قاچاق در آبهای بوشهر
بازار سرمایه مثبت شد
اعزام و پذیرش ۷۴ هزار مسافر در مسیر استانبول با ۳۶۶ پرواز پس از تحریم پروازهای اروپا
دومین نقش برجسته قدیمی ایران در فارس ساماندهی میشود
ماموریت استاد دانشگاه خواجهنصیر برای توسعه شرکتهای دانشبنیان با حکم «افشین»
مدال آوران المپیک پاریس از سربازی معاف شدند
ماجرای ترک سیگار سوژه یک مستند جدید شد
آخرين اخبار
ناتو و اوکراین نشست اضطراری برگزار میکنند
مزایای سفر به ایران برای شهروندان ترکیه تشریح شد
مصوبه کمیسیون تلفیق برای واردات خودرو توسط جانبازان بالای۵۰ درصد
برنامههای مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران در سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی
هتل گرانفروش ۷ میلیارد ریال جریمه شد
یک عامل افزایش خطر مرگ ناشی از سرطانهای زنان قبل از ۷۰ سالگی
پزشکیان درگذشت مادر شهیدان نمکی را تسلیت گفت
پدر طارمی: پیام «مهدی» انگیزه قهرمانی به تیم فوتبال هفت نفره داد
بورس به مسیر صعود برگشت
نفت برنت در ۷۵ دلار ایستاد
پالایشگاههای چینی برای نفت ایران پول بیشتری میدهند
ایثار و شهادت در تاریخ ثبت شده است
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است
طراحی و توليد نرم افزار :
نوآوران فناوری اطلاعات امروز