يک شنبه 8 مهر 1403

افزایش پرونده‌های مناطق جنوبی پایتخت در کمیسیون ماده پنج

افزایش پرونده‌های مناطق جنوبی پایتخت در کمیسیون ماده پنج
  تاريخ:هفدهم ارديبهشت 1402 ساعت 11:04   |     کد : 276315   |     مشاهده: 396
به گزارش صنعت نیوز، رئیس شورای اسلامی شهر تهران ساخت و ساز بر خلاف طرح تفصیلی را تخلف عنوان کرد و از افزایش تعداد پرونده‌های مناطق جنوبی پایتخت در کمیسیون ماده پنج نسبت به مناطق شمالی خبر داد.
به گزارش صنعت نیوز، رئیس شورای اسلامی شهر تهران ساخت و ساز بر خلاف طرح تفصیلی را تخلف عنوان کرد و از افزایش تعداد پرونده‌های مناطق جنوبی پایتخت در کمیسیون ماده پنج نسبت به مناطق شمالی خبر داد.
به گزارش ایرنا، مهدی چمران روز یکشنبه در حاشیه یکصد و چهل و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه کمیسیون ماده پنج بر اساس قانون جدید مجلس اختیارات بیشتری دارد، گفت: در واقع در مجلس بر قوانین سابق تاکید شده است؛ از دبیر کمیسیون خواسته ایم گزارش مستند از کار نزدیک به دو سال خود منتشر کنند و مقایسه ای با دوره گذشته صورت بگیرد که برای مثال چند متر مربع به ساختمان‌ها و طبقات اضافه شده است.
وی با بیان اینکه تعداد پرونده ها بسیار افزایش یافته و کار کمیسیون بیشتر شده است، اظهار داشت: بیشترین پرونده ها که در گذشته از مناطق یک تا ۶ بود امروز از مناطق جنوب شهر است؛ برای بنده نیز تعجب‌آور بود که از منطقه ۱۶، ۱۸ و ۲۰ پرونده داشته باشیم.
چمران با تاکید بر اینکه باید اجازه دهیم که در خصوص تعداد پرونده ها کمیسیون پاسخگو باشد، گفت: بحث شهرفروشی از دهه ۷۰ مطرح شد و در شهرداری تصمیم می گرفتند برای هر ساختمانی هرچقدر پول می داد تراکم می دادند که قطعا درست نبود و در کوچه‌های با عرض کم ساختمان ۱۲ طبقه ساخته می شد.
وی ادامه داد: در آن زمان شهر قانون، طرح جامع و طرح تفصیلی نداشت؛ بنابراین در بدو ورود تهیه این دو طرح را در سال ۸۲ دنبال کردیم و با به کارگیری ۲۸ مهندس در طول دو سال این طرح تهیه شد و در ۹ ماه مورد بحث قرار گرفت.
وی با بیان اینکه هر جا بر خلاف طرح تفصیلی عمل شود خلاف است، خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌ها و اضافه طبقات بر اساس طرح جامع تخلف است و از گذشته برخی افراد، پرونده‌هایی دارند که بعضاً بنده نیز اعتراض داشته و پیگیری کردم که جلوگیری صورت بگیرد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه طرحی با همکاری معاونت شهرسازی در حال تهیه است، تصریح کرد: البته این طرح می‌تواند جایگزین تصمیمات کمیسیون ماده پنج باشد. وظیفه کمیسیون ماده پنج توسط مجلس شورای اسلامی و شورای عالی استانها مشخص شده است.
وی افزود: از سال ۴۲ که به مسکن سازی پرداختیم قانونی برای بالا و پایین رفتن قیمت مسکن پیدا نکردیم؛ اگر خانه های خالی عرضه شود و مردم بتوانند از آن استفاده کنند، قطعا در بازار مسکن اثرگذار خواهد بود.

http://new.sanatnews.ir/News//276315
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است