يک شنبه 15 مهر 1403

راه اندازی مرکز توانمندسازی سالمندان در منطقه ۲۱/راه‌اندازی این مرکز موازی کاری نیست

راه اندازی مرکز توانمندسازی سالمندان در منطقه ۲۱/راه‌اندازی این مرکز موازی کاری نیست
  تاريخ:دوازدهم ارديبهشت 1402 ساعت 13:19   |     کد : 276078   |     مشاهده: 396
به گزارش صنعت نیوز، مدیرکل سلامت شهرداری تهران از راه اندازی مرکز توانمندسازی سالمندان در منطقه ۲۱ خبر داد.
به گزارش صنعت نیوز، مدیرکل سلامت شهرداری تهران از راه اندازی مرکز توانمندسازی سالمندان در منطقه ۲۱ خبر داد.
حمید صاحب در حاشیه برگزاری یکصد و چهل و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در هفته سلامت سال جاری، برنامه‌های متعددی در سطح شهر تهران عملیاتی و اجرا شده است، اظهار کرد: با همکاری سازمان زیباسازی تهران اقدامات خوبی انجام شد و برخی از بیلبوردهای این سازمان به موضوع هفته سلامت و سلامت شهروندان اختصاص یافت.
وی افزود: بیش از ۱۵۰۰ برنامه در هفته سلامت تدوین شد که برخی از آنها در روزهای گذشته اجرا و مابقی نیز تا پایان هفته سلامت در سطح شهر تهران عملیاتی و اجرا خواهد شد و این برنامه‌ها در سطح محلات و نواحی عملیاتی شده است.
مدیرکل سلامت شهرداری تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که شهرداری تهران بنا داشت در هفته سلامت دو مرکز توانمندسازی برای سالمندان را در مناطق ۲۱ و یک راه‌اندازی کند و سرانجام این مسئله، گفت: مرکز توانمندسازی در منطقه ۲۱ فردا راه‌اندازی خواهد شد و در منطقه یک نیز پس از رفع مشکلات این مرکز راه‌اندازی خواهد شد.
وی تاکید کرد: البته بنده در نشست خبری پیشین اعلام کردم که قرار است این مراکز برای نگهداری معلولان باشد که آن را اصلاح می‌کنم ضمن اینکه این مراکز در ارتباط با توانمندسازی و اقدامات فرهنگی و آموزشی و اجتماعی سالمندان خواهد بود.
صاحب ادامه داد: شهرداری تهران بر اساس مصوبات شورای شهر تهران عمل خواهد کرد و سند بالادستی ما شورای شهر تهران خواهد بود و تمام برنامه‌های ما بر اساس شورای شهر انجام می‌پذیرد.
مدیرکل سلامت شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که آیا راه‌اندازی مراکز سالمندان از سوی شهرداری تهران موازی‌کاری با سایر سازمان‌ها از جمله بهزیستی هست یا خیر؟ گفت: قاعدتا موازی‌کاری وجود ندارد و همانطور که گفتیم ما در مراکزی که داریم بنا داریم به موضوع توانمندسازی و آموزش سالمندان بپردازیم.
وی افزود: در حال حاضر مراکز سازمان بهزیستی مراکزی را برای نگهداری روزانه سالمندان ایجاد کرده که در روز بین ۴۰۰ الی ۷۰۰ هزار تومان به عنوان تعرفه از سالمندان دریافت می‌کند که هزینه بسیار زیادی است و بسیاری از خانواده‌ها توان پرداخت چنین رقمی را ندارند و به تبع شهرداری تهران بنا دارد مراکزی را برای این افراد با هزینه‌ روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان راه‌اندازی کند؛ البته برخی از این رقم نیز در قالب سوبسید و یارانه به افراد پرداخت می‌شود.

http://new.sanatnews.ir/News//276078
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است