پزشکیان: برای ساخت مسکن محرومان با مشارکت خیرین و مردم اقدام خواهیم کرد
|
رشد ۱۸.۳ درصدی مسافران نوروزی
|
تکمیل راه آهن رشت - آستارا تا پایان دولت چهاردهم
|
تلاش میکنیم بار جادههای جنوبشرق استان تهران به ریل منتقل شود
|
عهد خود را با مردم مظلوم فلسطین تجدید میکنیم
|
وزیر صنعت، معدن و تجارت: جذب سرمایهگذاری و مشارکت عمومی اولویت صنایع باشد
|
راهبرد رونق سرمایه گذاری برای تولید سرلوحه برنامه وزارت صمت قرار گرفت
|
تاکید وزیر راه و مسکن بر رفع چالش ها در سال سرمایه گذاری برای تولید
|
امنیت سفر یک مسئله فردی نیست
|
شجاعت دولت پزشکیان در آغاز خصوصی سازی صنعت خودرو
|
تجارت در بخش کشاورزی را تحریمناپذیر و سودآور میکنیم
|
تاکید رئیس جمهور بر استفاده از فناوری درتأمین امنیت
|
تهدید ناترازیها برای شرکتهای دانش بنیان فرصت است
|
شنبه 30 فروردين 1404
Toggle navigation
صفحه نخست
درباره ما
آرشیو
تماس با ما
خسارت ۵۰۰ میلیون دلاری جنگ روسیه -اوکراین به کشتیهای تجاری
تاريخ:ششم اسفند 1401 ساعت 13:57
|
کد : 274142
|
مشاهده: 1037
به گزارش صنعت نیوز، پس از گذشت یکسال از آغاز جنگ روسیه با اوکراین بیمهگران دریایی اعلام کردند ۶۰ فروند کشتی تجاری در منطقه جنگی در این مدت نیم میلیارد دلار خسارت دیدهاند.
به گزارش صنعت نیوز
، پس از گذشت یکسال از آغاز جنگ روسیه با اوکراین بیمهگران دریایی اعلام کردند ۶۰ فروند کشتی تجاری در منطقه جنگی در این مدت نیم میلیارد دلار خسارت دیدهاند.
خسارت ۵۰۰ میلیون دلاری جنگ روسیه -اوکراین به کشتیهای تجاری
در آغاز درگیری بیش از ۹۰ کشتی تجاری با حدود ۲۰۰۰ خدمه در اوکراین گرفتار شدند که به مرور زمان با همکاری سازمانهای بینالمللی مشکل برخی کشتیها و خدمه برطرف شد؛ اما بر اساس ارزیابیهای صنعت کشتیرانی و صنعت بیمه هنوز ۴۰ تا ۶۰ فروند کشتی در آبهای منطقه و بنادر اوکراین گیر افتادهاند و بسیاری از آنها خسارت دیدهاند.
یک منبع ارشد صنعت بیمۀ دریایی در این زمینه گفت: کشتیهایی که در مدت یکسال در معرض خطر بودند ۵۰۰ میلیون دلار خسارت به آنها وارد شده است.
«ادوارد باتری» مدیر اجرایی شرکت سرمایهگذاری خرید و اجاره کشتی (Taylor Maritime Investments) در این باره گفت: این شرکت سعی کرده داراییهای خود را در منطقه جنگی از طریق بیمه محافظت کند. به همین جهت ما برای مدت طولانی بیمه خریداری کردیم؛ اما وجود مینهای شناور در اطراف دریای سیاه جان خدمه و کشتیها را در معرض خطر قرار میدهد که این کار به افزایش هزینه بیمۀ کشتیها منجر میشود.
وی گفت: در حال حاضر پنج فروند کشتی این شرکت در منطقه اودسای اوکراین گیر افتادهاند.
یکی از نمایندگان این شرکت در آلمان نیز یادآور شد: یکسال است که تلاش میکنیم یک کشتی را از اودسا خارج کنیم، اما تاکنون موفق نشدهایم.
به گفتۀ وی از آنجاییکه سایر بنادر اوکراین تحت نظر ناظران سازمان ملل نیستند، تخمین زده میشود که ۲۵ کشتی در بنادر دیگر اوکراین گیر افتادهاند و بیش از ۳۰۰ دریانورد هنوز در این بنادر سرگردان هستند.
«کیتاک لیم» دبیرکل سازمان بینالمللی دریانوردی در تاریخ ۲۴ فوریه اعلام کرد همه راهها را دنبال میکنیم تا امکان خروج کشتیها و دریانوردان از بنادر اوکراین فراهم شود.
رویترز در ادامه مینویسد: با توجه به اینکه دریای سیاه به عنوان یک منطقه پُرخطر در بازار بیمۀ لندن منظور شده، حق بیمۀ اضافیِ خطر جنگی به میزان دهها هزار دلار در روز از هزینههای رایج صنعت کشتیرانی در کنار سوخت و سایر هزینههای حملونقلی است.
بدین ترتیب از اول ژانویه ۲۰۲۳ میلادی که برخی بیمههای دریایی تمدید شدند، بیمه گران اتکایی برای کشتیهای روسیه، اوکراین و بلاروس شرایط استثنایی قائل شدند تا شرکتهای بیمه بتوانند از این کشتیها حمایتهای درستی به عمل آورند؛ اما متاسفانه برخی از کشتیهای این کشورها از بیمه اتکایی برخوردار نیستند.
«فردریک دنفل» رئیس انجمن بیمهگران دریایی (IUMI) نیز در این ارتباط گفت: در حال حاضر نمیتوان کار زیادی انجام داد. باید منتظر ماند تا بفهمیم در منطقه چه خبر است و چگونه میتوان از بروز خسارت به کشتیها جلوگیری کرده و با حداقل نرخها کشتیها را بیمه کرد.
«مارکوس بیکر» کارگزار بیمه دریایی Marsh نیز گفت: یکی از مشکلاتی که در حال ظهور است آن است که بیمهگر باید ضرر کلی مالکان کشتی را که در اوکراین مستقر هستند، بپردازند؛ که این کار به ضرر و زیان بیمه گران دریایی است.
وی گفت: به هرحال شرایط فعلی در منطقه دریای سیاه به نفع مالکان و بیمه گران نیست و به نظر میرسد که به بازنگری در بیمهنامهها نیاز داریم و مالکان باید دوباره بیمه خطر جنگی را خریداری کنند.
چراکه هیچکس قبلاً با این سطح از خسارتها روبهرو نشده بود و کشتیها با این خسارت بالا بیمه نشدهاند؛ باید با توجه به خسارت به دست آمده بیمه نامههای جدیدی صادر شود.
http://new.sanatnews.ir/News//274142
برچسب ها :
خسارت
,
جنگ روسیه و اوکراین
,
کشتی های تجاری
,
اخبار صنعت نیوز
آدرس ايميل شما:
*
آدرس ايميل دريافت کنندگان
*
Sending ...
*
پربازديد ترينها
دانشبنیانها، همقدم زائران در راهپیمایی عظیم اربعین
هیچ مدرسهای در تهران در لیست ساختمانهای ناایمن بحرانی قرار ندارد
۹۶۰ هزار عملیات کانتینری در بندرشهید رجایی هرمزگان ثبت شد
مغز در دوران بارداری سازماندهی مجدد میشود
توقیف 2 شناور حامل قاچاق در آبهای بوشهر
بازار سرمایه مثبت شد
اعزام و پذیرش ۷۴ هزار مسافر در مسیر استانبول با ۳۶۶ پرواز پس از تحریم پروازهای اروپا
ماموریت استاد دانشگاه خواجهنصیر برای توسعه شرکتهای دانشبنیان با حکم «افشین»
مدال آوران المپیک پاریس از سربازی معاف شدند
دومین نقش برجسته قدیمی ایران در فارس ساماندهی میشود
ماجرای ترک سیگار سوژه یک مستند جدید شد
تعداد خودروهای شخصی عامل آلودگی هوای تهران
آخرين اخبار
استانداردهای بینالمللی رمز ورود سرمایهگذاران
هوش مصنوعی، یاور جدید چشمپزشکان برای کنترل آبمروارید
آیا سرکه سیب برای کاهش وزش موثر است؟
جزئیاتی از حملات سایبری در کشور طی زمستان سال ۱۴۰۳
سفر معاون وزیر خارجه ایران به عربستان
کره شمالی: به پرواز بمبافکنهای آمریکایی بر فراز کُره پاسخ میدهیم
روشی نوین برای تولید برق از «آب باران»
راهاندازی ۱۶۰ مجموعه نخبه پرور در سراسر کشور
تهران «پاک» شد
پیام تبریک فراجا به مناسبت روز ارتش
مدودف، صدراعظم آتی آلمان را «نازی» خواند
چین قاطعانه با اقدامات آمریکا مخالفت میکند
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است
طراحی و توليد نرم افزار :
نوآوران فناوری اطلاعات امروز