تأکید وزیر صمت بر لزوم همگونسازی قوانین با شرایط فعلی تولید
|
۳۰۳ همت عدمالنفع صنایع از ناترازیها
|
افزایش قیمت و ناترازی انرژی، چالش اصلی صنایع کشور
|
مدیر نمونه خودرویی کشور مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران شد
|
راهاندازی دوباره تالار دوم ارزی؛ تشکیل کمیته ارزی در وزارت صمت
|
بازگشت ۲ میلیون و ۲۹۸ هزار زائر به کشور
|
تمهیدات وزارت صمت برای مراسم اربعین امسال
|
اعلام آمادگی وزرای صمت و راه و شهرسازی برای تامین تسهیلات مورد نیاز سفر زائران اربعین
|
ارائه گزارش بازار بهصورت منظم به دولت؛ کاهش تقاضا گذراست
|
وزیر صمت: برای اولین بار کنسانتره تیتانیوم در کشور تولید می شود
|
وزیر صمت: بسته حمایتی دولت از صنایع قابلیت تمدید دارد
|
تجاوز به تولیدکنندگان انرژی نقض قوانین بینالملل و تهدید ثبات جهانی است
|
ریلگذاری راهآهن چهارمحال و بختیاری آغاز شد
|
چهارشنبه 19 شهريور 1404
Toggle navigation
صفحه نخست
درباره ما
آرشیو
تماس با ما
آغاز ساخت کشتی تولید کننده هیدروژن مجهز به بادبان در سال ۲۰۲۴
تاريخ:هفدهم دی 1401 ساعت 15:41
|
کد : 272879
|
مشاهده: 1507
به گزارش صنعت نیوز، شرکت کشتیرانی ژاپنی MOL قصد دارد ساخت یک کشتی تولید کننده هیدروژن و مجهز به بادبانهای محکم متعدد را در سال ۲۰۲۴ میلادی راهاندازی کند.
به گزارش صنعت نیوز،
شرکت کشتیرانی ژاپنی MOL قصد دارد ساخت یک کشتی تولید کننده هیدروژن و مجهز به بادبانهای محکم متعدد را در سال ۲۰۲۴ میلادی راهاندازی کند.
آغاز ساخت کشتی تولید کننده هیدروژن مجهز به بادبان در سال ۲۰۲۴
شرکت کشتیرانی ژاپنی Mitsui O.S.K. Lines (MOL) قصد دارد ساخت یک کشتی تولید کننده هیدروژن که مجهز به بادبانهای محکم متعدد است را در سال ۲۰۲۴ راهاندازی کند.
این پروژه ساخت Wind Hunter به دنبال کاربردهای جدید برای سوخت هیدروژن و نیروی باد است.
این پروژه در نظر دارد از فنّاوری بادبانهای محکم با قابلیت جمع شونده تحت پروژه Wind Challenger در کشتیهایی که قادر به جذب این نیرو در دورههای زمانی که باد شدید وجود دارد برای تولید هیدروژن در دورههای زمانی که شدت باد پایینتر است استفاده کند.
کشتی ذکر شده با طول بین ۶۰ تا ۷۰ متر بدون نیاز به سوختگیری و ایجاد آلایندگی دریایی به وسیله پیشرانه بادی همراه با هیدروژن تولید شده در کشتی حرکت خواهد کرد.
توربینهای زیرِ آب در این کشتی با چرخش در آب، برق تولید میکنند که برای تولید هیدروژن استفاده خواهد شد. سپس هیدروژن در یک مخزن به شکل مایع (MCH) ذخیره میشود، که میتوان آن را به طور ایمن و اقتصادی ذخیره و حمل کرد.
این کشتی در هنگام باد ضعیف از هیدروژن ذخیره برای تامین سوخت مورد نیاز حرکت استفاده میکند؛ با توجه به برنامهریزیهای صورت گرفته و آخرین فنّاوریهای دیجیتال نظارت از راه دور انتظار میرود کشتی بتواند به صورت مستقل و بدون خدمه در دریا حرکت کند.
این کشتی همچنین به فنّاوری فرمانپذیری و تشخیص مسیر مجهز خواهد شد تا بتواند بهترین شرایط باد را پیدا کند و مسیر کشتی را از سوخت هیدروژن بهینه سازد. انتظار میرود تا پایان سال ۲۰۳۰ میلادی این کشتی باری مورد استفاده قرار گیرد.
در این پروژه مشاور اقیانوس اوچی، مؤسسه ملی تحقیقات دریایی (NMRI)، مؤسسه ملی فنّاوری دریایی، بندر و هوانوردی (MPAT)، شرکت طراحی هوشمند، دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم مرزی دانشگاه توکیو، آزمایشگاه مهندسی سیال ژاپن غربی شرکت دارند.
MOL در سال ۲۰۲۰ میلادی به مشارکت دانشگاهی-شرکتی در طرحی با انتشار صفر پیوست.
http://new.sanatnews.ir/News//272879
برچسب ها :
ساخت کشتی
,
تولید کننده هیدروژن
,
بادبان
,
اخبار صنعت نیوز
آدرس ايميل شما:
*
آدرس ايميل دريافت کنندگان
*
Sending ...
*
پربازديد ترينها
هیچ مدرسهای در تهران در لیست ساختمانهای ناایمن بحرانی قرار ندارد
مغز در دوران بارداری سازماندهی مجدد میشود
بازار سرمایه مثبت شد
اعزام و پذیرش ۷۴ هزار مسافر در مسیر استانبول با ۳۶۶ پرواز پس از تحریم پروازهای اروپا
ماموریت استاد دانشگاه خواجهنصیر برای توسعه شرکتهای دانشبنیان با حکم «افشین»
ماجرای ترک سیگار سوژه یک مستند جدید شد
تعداد خودروهای شخصی عامل آلودگی هوای تهران
اهمیت تامین گروه خونی O منفی در حوادث
احتمالاً تعرفه واردات آیفون ۳۰ درصد باشد
رایزنی برای عرضه خودروهای داخلی و خارجی در بورس کالا
توقف پروژه ساخت مجتمع گردشگری در حریم تخت جمشید
پذیرش بدون آزمون دانشجو در ۶ رشته دانشگاه امیرکبیر
آخرين اخبار
لوکا مودریچ؛ میراثدار صبر، درد و شکوه
استیضاح وزیر کار با ۵۸ امضا کلید خورد
کنایه تند سرمربی ازبکستان به ایران
دستگاههای اجرایی از اقتصاد دولتی دل نمیکنند
دیدار عراقچی با وزیر خارجه مصر
۱۰ عملیات یمن با پهپادهای رادارگریز
نگرانی اروپا از تاثیر فسخ یک توافق اطلاعاتی با آمریکا
امنیت میلیاردها کاربر واتساپ به خطر افتاد
افتتاح بزرگترین سد برق آبی آفریقا
آغاز ثبتنام انتخابات فدراسیون سوارکاری
تتر به کانال ۹۰ هزار تومان بازگشت؛ سیگنال اصلاح نرخ غیررسمی دلار؟
برادران عالمیان در رنکینگ جهانی تنیس روی میز از هم دورتر شدند
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است
طراحی و توليد نرم افزار :
نوآوران فناوری اطلاعات امروز