وزیر راه و شهرسازی: اتمام پروژههای نیمه تمام اولویت دولت چهاردهم است
|
وزیر صمت: رونق تجارت مرزی و توسعه سیستان و بلوچستان با رفع موانع محقق میشود
|
اتصال شبکه برق ایران و روسیه یک قدرت بزرگ الکتریکی را در منطقه ایجاد میکند
|
نیروگاهها و صنایع به سمت سوخت مایع بروند
|
وزیر صمت: در اولین فرصت به کردستان سفر میکنم
|
جزئیات حادثه تصادف خودروی حامل وزیر صنعت
|
وزیر نفت: هزینه بنزین سوپر متناسب با هزینه واردات خواهد بود
|
وزیر نفت خبر داد: مدیریت سوخت منازل و مراکز صنعتی برای زمستان
|
سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی منصوب شد
|
تحویل واحدهای مسکونی به خانوادههای جانباختگان معدن طبس
|
تلاش برای کاهش تفاوت نرخ ارز نیمایی و آزاد
|
وزیر راه: اجرای پروژههای عمرانی باید «اقتصاد پایه» باشد
|
اجلاس وزرای کشورهای عضو «تراسیکا» به میزبانی تهران برگزار میشود
|
شنبه 3 آذر 1403
Toggle navigation
صفحه نخست
درباره ما
آرشیو
تماس با ما
ایرانخودرو از سمند و پژو ۴۰۵ پیاده شد
تاريخ:يازدهم مهر 1401 ساعت 11:16
|
کد : 270267
|
مشاهده: 1083
به گزارش صنعت نیوز، آخرین دستگاه از خودرو ملی سمند در حالی رهسپار موزه گروه صنعتی ایران خودرو شد که این محصول دستکم طی دو دهه گذشته بار سنگین خودکفایی و بلوغ صنعت خودرو کشور را به دوش کشیده و به نوعی باور ملی توانمندی در این صنعت را ایجاد کرده است.
به گزارش صنعت نیوز، آخرین دستگاه از خودرو ملی سمند در حالی رهسپار موزه گروه صنعتی ایران خودرو شد که این محصول دستکم طی دو دهه گذشته بار سنگین خودکفایی و بلوغ صنعت خودرو کشور را به دوش کشیده و به نوعی باور ملی توانمندی در این صنعت را ایجاد کرده است.
همزمان با رویداد مهم توقف تولید سمند و پژو ۴۰۵، مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو در سایت تولیدی تبریز حضور یافت و با اعلام برنامه تولید روزانه ۴۰۰ دستگاه سورن در این سایت، افزایش ظرفیت تولید را نیازمند حمایت دولتمردان و تصمیمگیران استان و شبکه بانکی کشور دانست.
مهدی خطیبی گفت: امروز شاهد دو اتفاق مهم در ایرانخودرو شامل توقف تولید دو خودرو قدیمی و خاطرهساز و همچنین به صفر رسیدن خودروهای ناقص در گروه صنعتی ایرانخودرو هستیم.
وی این دو رویداد را دارای خیر مطلق برای ایرانخودرو و صنعت و اقتصاد ملی دانست و تصریح کرد: در طول سالهای تولید، ۳.۷۸۶.۱۹۴ دستگاه خودرو سمند و ۴۰۵ به تولید رسیده که سمند سهم ۱.۵۱۰.۷۴۵ دستگاهی از این تعداد داشته است.
خطیبی با بیان اینکه کنار گذاشتن این دو خودرو که بخش قابل توجهی از تولید ایرانخودرو را به خود اختصاص میداده دارای چالشهایی است، گفت: به دلیل احترام به سلایق و خواست مشتریان و بهروزآوری محصولات، تولید این دو خودرو را متوقف کردیم تا آنها را با محصولات بهروز و با کیفیت جایگزین کنیم.
وی از جایگزینی محصولاتی نظیر تارا، خانواده دنا و سورن با محصول سمند و ۴۰۵ خبر داد و گفت: محصولات جدید دیگری به سبد تولیدات ایرانخودرو افزوده خواهد شد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو صفر شدن خودروهای ناقص را اتفاقی مبارک برای صنعت خودرو خواند و گفت: در بهمنماه سال گذشته بیش از ۸۰ هزار دستگاه محصول ناقص در ایرانخودرو دپو شده بود که به صفر رسیده و پایان یافته است.
وی با بیان اینکه تعریف تولید در ایرانخودرو به تولید کامل و بدون کسری به جای تولید ناقص و کالای در جریان ساخت تغییر کرده، گفت: درحال حاضر آمار تولید ایرانخودرو مبتنی بر تولید آماده عرضه به مشتری است.
وی افزایش ۲۵ درصدی شاخصهای کیفیت و کاهش هزینه را از دستاوردها و نتایج حذف خودروهای ناقص دانست و گفت: شناسایی گلوگاههای تولید نیز از نتایج عبور مستقیم تولید است، بهگونهای که پیش از این تصور بر این بود که اقلام و قطعات الکترونیک عامل توقف تولید بوده، اما با عبور مستقیم روشن شد که برخی از قطعاتی که به صورت کامل از منابع داخلی تامین میشود نیز خطوط تولید را با توقف مواجه میکنند.
به گفته خطیبی، شناسایی گلوگاههای تولید، زمینه رشد و توسعه خودروساز و قطعهساز و جهانی شدن آنها را فراهم خواهد کرد.
وی خودروسازی را صنعتی تیراژ محور خواند و گفت: با افزایش تیراژ، هزینه تولید کاهش یافته و تولید اقتصادی و رقابتی میشود.
خطیبی به افزایش شاخصهای کیفیت محصولات اشاره کرد و گفت: از شرایط گذشته فاصله گرفتهایم، اما کیفیت مسیری بیپایان است که همواره برای بهبود شرایط در تلاش هستیم.
مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو به اقدامات اخیر صورت گرفته در جامه عمل پوشاندن به فرامین رییس جمهوری اشاره کرد و گفت: افزایش ۵۰ درصدی شمارگان تولید، توقف تولید ناقص و تکمیل و تجاریسازی آنها، ساماندهی فروش، افزایش گارانتی محصولات به سه سال یا ۶۰ هزار کیلومتر پیمایش، طراحی نمونه خودرو برقی تارا از جمله اقدامات ایرانخودرو در این مسیر بهشمار میرود.
خطیبی معرفی نمونه نیمه صنعتی تارا برقی را از اقدامات اخیر ایرانخودرو در اجرای فرمان رییس جمهوری دانست و گفت: این خودرو با یک بار شارژ قابلیت طی مسیر ۳۰۰ کیلومتری را خواهد داشت.
وی تصریح کرد: ایرانخودرو این آمادگی را دارد تا با ایجاد زیرساخت شارژر در سطح کشور توسط نهادهای مرتبط، این محصول را به تولید انبوه برساند.
وی با بیان اینکه مقدمات واگذاری سهام درونشرکتی نیز انجام شده، گفت: قیمتگذاری و کارشناسیهای لازم برای این موضوع صورت گرفته است.
وی ارتقای کیفیت محصولات را دیگر خواسته حاکمیت و مردم دانست و گفت: گزارشهای شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، بیانگر کاهش ۳۸ درصدی مراجعات به شبکه خدماتی از خردادماه امسال بوده است.
خطیبی با بیان اینکه صادرات سودده و اقتصادی را دنبال میکنیم، گفت: محصولات صادراتی قیمتگذاری شده و توافقات برای صادرات به کشورهایی همچون روسیه و ونزوئلا انجام شده است.
وی افزود: به زودی تارا و آتامان در جادههای روسیه و تارا و دنا در ونزوئلا تردد خواهند کرد.
به گفت خطیبی صادرات قطعه در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش سه برابری داشته که توفیق مهمی به شمار میرود.
وی عرضه در بورس کالا را روشی برای توقف زیاندهی و کشف قیمت واقعی محصولات خواند و گفت: با فروش هایما در بورس کالا شاهد کاهش قی
مت این محصول در بازار آزاد بودهایم.
خطیبی اظهار امیدواری کرد، با همکاری دولت و وزارت صمت شاهد کاهش زیان تولید و فروش محصولات باشیم.
وی از تولید ۴۰ دستگاه ریرا در روزهای آینده برای اجرای مراحل آزمون و اخذ استانداردهای لازم برای آمادگی تولید انبوه در نیمه نخست سال آینده خبر داد و گفت: محصول پروژه TF۲۱ که خودرویی به روز و در سطح کلاس جهانی است نیز به زودی رونمایی و معرفی خواهد شد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو سمند را تبلور اراده و باور ملی دانست و گفت: ریرا و سایر محصولات جدید حاصل این باور هستند.
وی پیشرفت و پویایی را ذات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواند و گفت: به دنبال دستیابی به اهداف متعالی صنعت خودرو کشور هستیم.
وی درخصوص ایجاد زنجیره تولید خودرو در تبریز گفت: استان آذربایجان ظرفیتهای مناسبی برای تامین و تولید خودرو دارد، اما باید نهادهای حاکمیتی از سرمایهگذاری در این بخش حمایت کنند.
وی توجه به منافع ذی نفعان و سهام داران ایرانخودرو را اصل فعالیت ایرانخودرو دانست و گفت: ما امانت دار سهام داران هستیم و با تولید اقتصادی باید پاسخگوی آنان باشیم، این اصل، شرعی، اخلاقی و کاملا حرفهای است.
خطیبی گفت: راهاندازی خط بدنه و رنگ در تبریز نیازمند ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایهگذاری است و باید در هیات مدیره ایرانخودرو مصوب شده و مورد حمایت دولت مردان و شبکه بانکی قرار گیرد.
وی با تاکید بر اینکه از واردات خودرو استقبال میکنیم، گفت: واردات سبب توسعه و رقابتپذیری محصولات خواهد شد.
خطوط تولید در کانون توجه شخص مدیرعامل ایران خودرو
کابلخودرو سبزوار به گرید A ساپکو رسید
http://new.sanatnews.ir/News//270267
برچسب ها :
ایران خودرو
,
پژو 405
آدرس ايميل شما:
*
آدرس ايميل دريافت کنندگان
*
Sending ...
*
پربازديد ترينها
دانشبنیانها، همقدم زائران در راهپیمایی عظیم اربعین
بذرپاش: سامانه رایگان خودنویس برای تنظیم قرارداد موجر و مستاجر راهاندازی شد
هیچ مدرسهای در تهران در لیست ساختمانهای ناایمن بحرانی قرار ندارد
۹۶۰ هزار عملیات کانتینری در بندرشهید رجایی هرمزگان ثبت شد
مغز در دوران بارداری سازماندهی مجدد میشود
توقیف 2 شناور حامل قاچاق در آبهای بوشهر
بازار سرمایه مثبت شد
اعزام و پذیرش ۷۴ هزار مسافر در مسیر استانبول با ۳۶۶ پرواز پس از تحریم پروازهای اروپا
دومین نقش برجسته قدیمی ایران در فارس ساماندهی میشود
ماموریت استاد دانشگاه خواجهنصیر برای توسعه شرکتهای دانشبنیان با حکم «افشین»
مدال آوران المپیک پاریس از سربازی معاف شدند
ماجرای ترک سیگار سوژه یک مستند جدید شد
آخرين اخبار
ناتو و اوکراین نشست اضطراری برگزار میکنند
مزایای سفر به ایران برای شهروندان ترکیه تشریح شد
مصوبه کمیسیون تلفیق برای واردات خودرو توسط جانبازان بالای۵۰ درصد
برنامههای مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران در سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی
هتل گرانفروش ۷ میلیارد ریال جریمه شد
یک عامل افزایش خطر مرگ ناشی از سرطانهای زنان قبل از ۷۰ سالگی
پزشکیان درگذشت مادر شهیدان نمکی را تسلیت گفت
پدر طارمی: پیام «مهدی» انگیزه قهرمانی به تیم فوتبال هفت نفره داد
بورس به مسیر صعود برگشت
نفت برنت در ۷۵ دلار ایستاد
پالایشگاههای چینی برای نفت ایران پول بیشتری میدهند
ایثار و شهادت در تاریخ ثبت شده است
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است
طراحی و توليد نرم افزار :
نوآوران فناوری اطلاعات امروز