جمعه 30 شهريور 1403
والیبال قهرمانی جهان ۲۰۲۲

امشب: لهستان - برزیل؛ فینال زودهنگام

امشب: لهستان - برزیل؛ فینال زودهنگام
  تاريخ:نوزدهم شهريور 1401 ساعت 12:04   |     کد : 269722   |     مشاهده: 575
به گزارش صنعت نیوز، بیستمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جهان ۲۰۲۲ امشب در دو کشور لهستان و اسلوونی ادامه می‌یابد.
به گزارش صنعت نیوز، بیستمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جهان ۲۰۲۲ امشب در دو کشور لهستان و اسلوونی ادامه می‌یابد.

در این رقابت‌ها ۲۴ تیم از جمله تیم ایران حضور دارند که ابتدا در ۶ گروه ۴ تیمی رقابت کردند. از هر گروه دو تیم برتر به همراه ۴ تیم سوم برتر گروه‌ها صعود کردند.

رقابت‌ها ابتدا قرار بود در روسیه برگزار شود، اما به علت بحران اوکراین این کشور از میزبانی خلع و تیم روسیه نیز محروم شد و تیم اوکراین جای این تیم را گرفت.

برنامه مسابقات به این شرح است:

دور نیمه نهایی - شنبه ۱۹ شهریور - در کاتوویتسه لهستان:

لهستان (قهرمان دوره قبل) - برزیل
ایتالیا - اسلوونی

تیم‌های فرانسه، آمریکا، اوکراین، آرژانتین، صربستان، هلند، ترکیه، ژاپن، ایران، کوبا، آلمان، تونس، کانادا، مکزیک، مصر، بلغارستان، قطر، پورتوریکو، کامرون و چین در رده‌های پنجم تا بیست و چهارم قرار گرفتند.

- تیم ایران در این دوره و در دور گروهی و در گروه شش که در سالن ۱۲۴۸۰ نفری استوژیتس آره نا در لیوبلیانای اسلوونی برگزار شد، ۳ - ۲ تیم آرژانتین و ۳ - ۱ تیم مصر را شکست داد و ۱ - ۳ از تیم هلند شکست خورد و با ۵ امتیاز در رده دوم قرار گرفت. تیم ایران در دور یک هشتم نهایی ۰ - ۳ از برزیل شکست خورد و با حذف از این رقابت‌ها در رده ۱۳ قرار گرفت.

در دوره قبل در سال ۲۰۱۸ تیم‌های لهستان، برزیل و آمریکا اول تا سوم شدند و تیم ایران در دور دوم گروهی حذف شد.

در والیبال قهرمانی جهان که از سال ۱۹۴۹ سابقه برگزاری دارد و هر ۴ سال یک بار برگزار می‌شود، تیم روسیه با احتساب نتایج شوروی سابق با ۶ قهرمانی و ۳ نایب قهرمانی و سومی رکورد دار است و تیم‌های برزیل با ۳ قهرمانی و نایب قهرمانی دوم و ایتالیا و لهستان با ۳ قهرمانی و یک نایب قهرمانی سوم مشترک هستند.

این هفتمین حضور تیم ایران به رقابت‌های قهرمانی جهان پس از سال‌های ۱۹۷۰، ۱۹۹۸، ۲۰۰۶، ۲۰۱۰، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ بود. تیم ایران در ۷ حضور در سال‌های ۱۹۷۰ بلغارستان در رده ۲۱، ۱۹۹۸ ژاپن در رده ۱۹، ۲۰۰۶ ژاپن در رده ۲۱، در سال ۲۰۱۰ ایتالیا در رده ۱۹ جهان، سال ۲۰۱۴ در لهستان و در بهترین عملکرد خود در رده ششم قرار گرفت و در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ سیزدهم شد.

تیم ایران در ۴۶ بازی در رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان به میدان رفته است که حاصل آن ۱۸ برد و ۲۸ شکست بوده است. در این بازی‌ها تیم ایران ۶۹ ست را برد و ۱۰۱ ست را باخته است.

http://new.sanatnews.ir/News//269722
Share

امشب: لهستان - برزیل؛ فینال زودهنگام
امشب: لهستان - برزیل؛ فینال زودهنگام
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است