جمعه 30 شهريور 1403

والیبال نوجوانان آسیا/ امروز؛ ایران - ژاپن، نبرد بر سر قهرمانی

والیبال نوجوانان آسیا/ امروز؛ ایران - ژاپن، نبرد بر سر قهرمانی
  تاريخ:سی و يکم مرداد 1401 ساعت 13:44   |     کد : 269148   |     مشاهده: 826
به گزارش صنعت نیوز، مرحله نیمه نهایی سیزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان پسر آسیا (کمتر از ۱۸ سال) ۲۰۲۲ امروز در تهران ادامه می‌یابد.
به گزارش صنعت نیوز، مرحله نیمه نهایی سیزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان پسر آسیا (کمتر از ۱۸ سال) ۲۰۲۲ امروز در تهران ادامه می‌یابد.

این رقابت‌ها با حضور ۸ تیم برگزار می‌شود و برنامه مسابقات به این شرح است:

دوشنبه ۳۱ مرداد:
برای رده‌های ۷ و ۸:
کویت - تایلند

برای رده‌های ۵ و ۶:
تایلند - چین

رده بندی:
کره جنوبی - هند

فینال:
ایران - ژاپن (مدافع عنوان قهرمانی) (ساعت ۱۷)
 
تیم نوجوانان ایران پیش از این در دور گروهی و در گروه یک ۳ - ۰ تیم‌های تایوان، کویت و چین را شکست داد و با ۹ امتیاز به عنوان تیم اول صعود کرد. تیم ایران در دور یک چهارم نهایی ۳ - ۱ از سد تیم تایلند گذشت و در دور نیمه نهایی ۳ - ۰ هند را شکست داد.

در دوره قبل در سال ۲۰۱۸ تیم‌های ژاپن، کره جنوبی و ایران اول تا سوم شدند.

۴ تیم برتر این دوره به رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان ۲۰۲۲ صعود می‌کنند.
 
در تاریخ والیبال قهرمانی نوجوانان آسیا که از سال ۱۹۹۷ سابقه برگزاری دارد، ایران با ۷ قهرمانی و یک نایب قهرمانی و سومی رکورددار است و کره جنوبی با یک قهرمانی، ۵ نایب قهرمانی و یک سومی در رده دوم و ژاپن با ۲ قهرمانی، ۳ نایب قهرمانی و ۲ سومی در رده سوم قرار دارند. هند با یک قهرمانی و نایب قهرمانی و ۲ سومی در رده چهارم قرار دارند. تایوان نیز یک بار قهرمان و یک بار سوم شده است. مسابقات در سال ۲۰۲۰ به علت شیوع بیماری کرونا برگزار نشد.

تیم ایران در سال‌های ۲۰۰۱، ۲۰۰۵، ۲۰۰۷، ۲۰۰۸، ۲۰۱۰، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ قهرمان، در سال ۲۰۰۳ نایب قهرمان، در سال ۲۰۱۸ سوم و در سال ۲۰۱۷ چهارم شده است.

http://new.sanatnews.ir/News//269148
Share

والیبال نوجوانان آسیا/ امروز؛ ایران - ژاپن، نبرد بر سر قهرمانیوالیبال نوجوانان آسیا/ امروز؛ ایران - ژاپن، نبرد بر سر قهرمانیوالیبال نوجوانان آسیا/ امروز؛ ایران - ژاپن، نبرد بر سر قهرمانی
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است