اتابک: نباید جایگاه اصناف تضعیف شود
|
اتابک: نقشه راه همکاریهای تجاری ایران و اوراسیا در مسکو نهایی میشود
|
ارتقای روابط تجاری ایران و افغانستان در اولویت دولت است
|
تأکید وزیر صمت بر لزوم همگونسازی قوانین با شرایط فعلی تولید
|
۳۰۳ همت عدمالنفع صنایع از ناترازیها
|
افزایش قیمت و ناترازی انرژی، چالش اصلی صنایع کشور
|
مدیر نمونه خودرویی کشور مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران شد
|
راهاندازی دوباره تالار دوم ارزی؛ تشکیل کمیته ارزی در وزارت صمت
|
بازگشت ۲ میلیون و ۲۹۸ هزار زائر به کشور
|
تمهیدات وزارت صمت برای مراسم اربعین امسال
|
اعلام آمادگی وزرای صمت و راه و شهرسازی برای تامین تسهیلات مورد نیاز سفر زائران اربعین
|
ارائه گزارش بازار بهصورت منظم به دولت؛ کاهش تقاضا گذراست
|
وزیر صمت: برای اولین بار کنسانتره تیتانیوم در کشور تولید می شود
|
سه شنبه 22 مهر 1404
Toggle navigation
صفحه نخست
درباره ما
آرشیو
تماس با ما
فاصلههایی که با پول نزدیک میشود!
تاريخ:بيست و يکم تير 1401 ساعت 10:46
|
کد : 268284
|
مشاهده: 560
روزنامه جام جم: اصولا فاصله میان صندلیهای هواپیما به منظور حفظ حریم مسافر و راحت بودن آن بین ۷۹تا۸۴سانتیمترتعیین شده است، البته این عدد با توجه به نوع پرواز معمولی یا تجاری متفاوت خواهد بود در برخی پروازهای بیزینس این فاصله به ۱۰۰سانتیمتر نیز میرسد.خطوط هوایی اغلب اطلاعات صندلیهای خود را در وبسایتهایشان منتشر میکنند.
هواپیماهای مختلف با در نظر گرفتن مدل و خطوط هوایی پیکربندی متفاوتی دارند. زمین بیشتر معمولا به معنای فضای پای بیشتر برای هر مسافر است اما همیشه اینطور نیست، زیرا فضای پا میتواند تحت تأثیر عوامل طراحی مانند ضخامت صندلی، قرارگیری میز سینی و میزان فضای ذخیرهسازی زیر هر صندلی تعیین شود. بهعلاوه، برخی صندلیها، مانند صندلیهای ردیف خروجی یا دیوار، ممکن است فضای پای بیشتری داشته باشند.در ایران اما فاصله بین ردیفهای هواپیما روزبهروز کمتر میشود و خبر یا اطلاعاتی هم در باره این فاصله ردیفها منتشر نمیشود. این در حالی است که در کشورهای خارجی، فاصله بین صندلیها زمانی که قرار است بلیت خریداری شود، قید میشود و اگر بین مشخصات اعلام شده بلیت و فاصله بین صندلیها اختلاف وجود داشته باشد، مسافران میتوانند از ایرلاینها شکایت کنند.بنا به گزارشهای واصله به دفتر جامجم با پایان یافتن محدودیت کرونا و افزایش سفرهای هوایی، برخی ایرلاینها برای کسب سود بیشتر، دوباره به ردیفهای صندلی حمله کرده و فاصله را کاهش دادهاند بهطوری که با این شرایط منتظر جمعآوری صندلیها و چینش پشتی و فرش در پروازها باید بود.
بومی سازی، کلید افزایش صندلی
احسانه محمدپور، رئیس ارشد مهندسی کابین هواپیمای شرکت هواپیمایی ایران ایر درخصوص فاصله بین صندلیهای هواپیما میگوید:«فاصله ۲۸ تا ۳۲ اینچ صندلیهای یک هواپیما فاصله مورد تایید و طبق استانداردهای بینالمللی بوده که معادل ۷۱.۱۲تا ۸۱.۲۸سانتیمتر است و نمیتوان فاصله بین صندلیها را کمتر کرد. البته ما اقلام داخل کابین هواپیما مانند صندلی را کاملا بومیسازی کردهایم؛ به این معنی که بر اساس فرهنگ و میانگین قد و اندام مسافران، فاصله بین صندلیها را تنظیم میکنیم.» با استناد به صحبتهای رئیس ارشد مهندسی کابین هواپیمای شرکت هواپیمایی ایرانایر، مبنی بر بومیسازی کابین هواپیما گمانهزنی در خصوص افزایش تعداد صندلیهای هواپیما بیشتر میشود. کلیدواژه بومیسازی میتواند دستمایهای برای تغییر این استانداردهای جهانی باشد.
یکی از مسافران در گفتوگو با «جامجم»، ضمن تایید افزایش صندلیهای پروازهای هوایی میگوید: در سفر اخیر خود با افزایش تعداد صندلی مواجه بودم به طوری که بسیاری از مسافران برای نشستن روی صندلی مشکلات عدیدهای داشتند ، حتی مجبور میشوند پای خود را جمع کنند تا بتوانند در جای خود مستقر شوند. به طور کلی رفت و آمد مسافران بهسختی صورت میگیرد و اعتراض مسافران به گروه پرواز نیز نتیجه خاصی نداشته است.یکی از اعضای گروه پرواز که نخواست نام آن فاش شود، ضمن تایید تغییر در چیدمان صندلیها میگوید: برخی از ایرلاینها در ایام تعطیلات نسبت به تغییر صندلیها به منظور افزایش تعداد مسافران اقدام میکنند و پس از تعطیلات و عبور از پیک مسافرتها آن را به روال گذشته برمیگردانند.وی نظارت بر خطوط هوایی توسط سازمان هواپیمایی را بسیار ضعیف عنوان کرد و افزود: سازمان هواپیمایی در مقابل ایرلاینها از موضع ضعیفی برخودار است و نمیتواند نظارت کاملی انجام دهد و معمولا با مماشات از خطاهای ایرلاینها عبور میکنند و ترجیح میدهد با جریمه جزئی به این موضوع خاتمه دهد.میراکبر رضوی، سخنگوی سازمان هواپیمایی در گفتوگو با جامجم ضمن تکذیب ادعای مسافران در خصوص تغییر صندلی هواپیما میگوید: تغییر در چیدمان صندلی هواپیما نیاز به دو روز زمان دارد و به دلیل زمانبر بودن و خارج شدن هواپیما از جریان پرواز بهراحتی امکان پذیر نیست از سوی دیگر پیچ و مهره کردن صندلی نیازمند اقدامات فنی است که برای افزایش تعداد مسافران توجیه منطقی ندارد.
مشکل از قد است!
وی مشکلات عنوان شده از سوی برخی مسافران را به قد آنها مربوط دانست و گفت: فاصله صندلی در هواپیما بسته به هر ایرلاین کاملا مشخص و استاندارد است. این فاصله استاندارد ممکن است برای برخی مسافران که قد بالای دو متر دارند، مناسب نباشد اما مسافرانی که قد کوتاهی دارند به لحاظ راحتی،ممکن است مشکلی با این فاصله نداشته باشند.در میان تکذیب و تاییدهای صورت گرفته آنچه مسلم است نظارت بر ایرلاینها در خصوص نحوه فروش بلیت و حتی مستقر کردن مسافران بسیار ضعیف است و در این فضا احتمال اینکه پروازی با افزایش تعداد صندلی، مسافران بیشتری را جابهجا کند بسیار فراوان است و عکسهای منتشر شده در فضای مجازی در کنار گزارشهای مردمی بر این ادعا صحه میگذارد. باید منتظر ماند سازمان هواپیمایی چه واکنشی نسبت به شکایاتهای مردم خواهد داشت و در خصوص این وضعیت چه اطلاع رسانیای خواهد کرد.
http://new.sanatnews.ir/News//268284
برچسب ها :
فاصله
,
صندلی های هواپیمایی
,
پرواز معمولی
,
پرواز تجاری
,
پول
,
اخبار صنعت نیوز
آدرس ايميل شما:
*
آدرس ايميل دريافت کنندگان
*
Sending ...
*
پربازديد ترينها
بازار سرمایه مثبت شد
ماموریت استاد دانشگاه خواجهنصیر برای توسعه شرکتهای دانشبنیان با حکم «افشین»
اعزام و پذیرش ۷۴ هزار مسافر در مسیر استانبول با ۳۶۶ پرواز پس از تحریم پروازهای اروپا
اهمیت تامین گروه خونی O منفی در حوادث
احتمالاً تعرفه واردات آیفون ۳۰ درصد باشد
تخفیف خرید خودرو برای متقاضیان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده
افزایش ترددها از مرز ارمنستان
وزرای ورزش و میراث فرهنگی وارد بوموسی شدند
آمادگی ایران برای انتقال تجربههای دولت الکترونیک و هوش مصنوعی به ونزوئلا
اتوبوسرانی چگونه بر شرکتهای بخش خصوصی نظارت میکند؟
به خاطر مشکلات اقتصادی شرایط صنعت بیمه مطلوب نیست
برهانی در آستانه نشستن روی نیمکت نفت مسجدسلیمان
آخرين اخبار
ماجرای پخت یک غذا خاص برای اسرا
فهرست ابربدهکاران ۲۵ بانک اعلام شد
۳ اقدام کلیدی برای حضور موثر ایران در نمایشگاههای گردشگری خارجی
تحول بزرگ در نظافت بزرگراههای تهران
بحران نهادههای دامی؛ دامداران گرفتار «خرید دو فاکتوره» شدند
انفجار در شمال ایتالیا جان ۳ افسر پلیس را گرفت
سندرز: ترامپ به سرعت آمریکا را به سمت استبداد میبرد
ارائه اولین مدل بومی طراحی محصولات فیزیکی فناورانه برای سالمندان
یک انتصاب در سازمان منابع طبیعی کشور
ایهود باراک: نسل جوان جهان با اسرائیل دشمن شده است
هوش مصنوعی اثبات قصور پزشکی را دشوار میکند
لواندوفسکی مصدوم شد
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است
طراحی و توليد نرم افزار :
نوآوران فناوری اطلاعات امروز