جمعه 30 شهريور 1403

آزمون سخت تکواندو با ساعی و مقانلو

آزمون سخت تکواندو با ساعی و مقانلو
  تاريخ:دوازدهم خرداد 1401 ساعت 12:39   |     کد : 267504   |     مشاهده: 805
به گزارش صنعت نیوز، هادی ساعی، رئیس فدراسیون تکواندو و بیژن مقانلو، سرمربی جدید تیم ملی در آغاز فعالیت خود راه سختی را پیش رو دارند.
به گزارش صنعت نیوز، هادی ساعی، رئیس فدراسیون تکواندو و بیژن مقانلو، سرمربی جدید تیم ملی در آغاز فعالیت خود راه سختی را پیش رو دارند.
 
هادی ساعی، پرافتخارترین ورزشکار المپیکی ایران بعد از حدود ۲۵ سال ریاست سیدمحمد پولادگر در فدراسیون تکواندو، بر مسند مدیریت این فدراسیون قرار گرفت، اتفاقی که البته با حواشی زیادی همراه شد. درست بعد از برگزاری انتخابات، برخی اعتراضات باعث شد تا ساعی پس از ۴۵ روز حکم ریاست خود را دریافت کند.
 
اسفند ۱۴۰۰، ورود ساعی به فدراسیون تکواندو همزمان با روز‌های شلوغ این رشته شد، فراهم کردن امکانات برای برگزاری سه رقابت بین المللی در تهران و البته آماده سازی تیم‌های ملی پومسه برای حضور در رقابت‌های جهانی.

نخستین اعزام با پومسه کاران
 
مسابقات جهانی پومسه یا همان اجرای فرم نخستین اعزام دوران ریاست ساعی در فدراسیون بود. تیم ملی پومسه ایران در دوازدهمین دوره مسابقات جهانی به میزبانی «گویانگ» کره جنوبی با ۱۳ ورزشکار در مجموع مردان و زنان با کسب یک مدال طلا، چهار نقره و چهار برنز در رده پنجم جهان ایستاد. در این رقابت‌ها ۷۶۰ ورزشکار از ۶۳ کشور حضور داشتند.

انتصاب جالب توجه
 
ساعی از ابتدای ورود به عرصه انتخابات تکواندو و پس از پیروزی در آن، با شعار همدلی فعالیت خود را آغاز کرد و با اعلام اینکه با کسی دشمنی ندارد، گفت که از همه ظرفیت‌های این رشته استفاده خواهد کرد.
 
انتصاب مصطفی بابایی به عنوان تصمیم گیرنده اصلی برگزاری لیگ‌های مختلف تکواندو با وجود سروصدا‌های قبلی شاید یکی از بارزترین تصمیمات برای تحقق شعار همدلی ساعی بود. در جریان لیگ برتر سال ۹۹ بود که برخی شیطنت‌ها باعث درگیری ساعی، مدیرفنی وقت تیم فرمانیه با مصطفی بابایی، دبیر وقت سازمان لیگ در خانه تکواندو شد که با وجود محرومیت ساعی و آشتی او، این بابایی بود که از سمتش استعفا کرد.

تغییرات کادر فنی
 
رئیس جدید فدراسیون تکواندو به فکر تشکیل اتاق فکر فنی و ایجاد تغییرات در بدنه تیم‌های ملی تکواندو بود و با پایان قرارداد سرمربیان قبلی، بیژن مقانلو سرمربی پیشین تیم ملی پس از ۶ سال دوری به رأس کادر فنی تیم ملی بازگشت و البته مینو مداح هم به عنوان سرمربی تیم ملی بانوان به جای مهرو کمرانی انتخاب شد.

این انتخاب باتوجه به ناکامی تکواندو در سال‌های اخیر و در میادین بزرگ بین المللی، با استفاده از سوابق و تجربه مربیان جدید، نور امیدی در دل تکواندو روشن کرده و البته انتظارات را هم بالا برده است.
 
هر چند که بازی‌های آسیایی هانگژو، بازی‌های آسیایی جوانان و یونیورسیاد دانشجویان جهان به تعویق افتاد، اما تکواندو امسال مسابقات به مراتب مهمتری از جمله پیکار‌های قهرمانی آسیا در کره جنوبی، بازی‌های کشور‌های اسلامی به میزبانی قونیه، رقابت‌های جهانی مکزیک و از همه مهمتر حضور در چهار دوره مسابقات گرندپری (جایزه بزرگ) برای رسیدن به المپیک ۲۰۲۴ پاریس را پیش رو دارد. ترافیک اعزام‌های برون مرزی و برنامه‌های داخلی فدراسیون تکواندو نیاز به برنامه ریزی مناسب و تامین بودجه متناسبی دارد که آزمون سختی را پیش روی رئیس جدید فدراسیون تکواندو قرار داده است.

http://new.sanatnews.ir/News//267504
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است