يک شنبه 13 خرداد 1403

ضرورت توجه به تولید در کنترل تورم

ضرورت توجه به تولید در کنترل تورم
  تاريخ:نهم خرداد 1401 ساعت 14:54   |     کد : 267425   |     مشاهده: 650
به گزارش صنعت نیوز، رییس پژوهشکده پولی و بانکی گفت:وقتی می گوییم کنترل نقدینگی؛ یک سو به کنترل تورم کمک کند و از سوی دیگر ارائه تسهیلات به تولید را محدود می‌سازد لذا بانک مرکزی باید به گونه ای رفتار کند که هم تورم کنترل شود و هم تولید ضربه نخورد.
به گزارش صنعت نیوز، رییس پژوهشکده پولی و بانکی گفت: وقتی می گوییم کنترل نقدینگی؛ یک سو به کنترل تورم کمک کند و از سوی دیگر ارائه تسهیلات به تولید را محدود می‌سازد لذا بانک مرکزی باید به گونه ای رفتار کند که هم تورم کنترل شود و هم تولید ضربه نخورد.
 
دکتر شاپور محمدی صبح امروز (دوشنبه) و در مراسم افتتاحیه بیست و نهمین همایش سیاست‌های پولی و بانکی گفت: رویکرد همایش بررسی همه جانبه تورم و ارتقای ثبات مالی است. سال های قبل هم همایش های متعددی برگزار شده بود ولی به دلیل همه گیری کرونا، مدتی همایش ها با وقفه و برگزاری محدود مواجه بود.

وی افزود: امروز هم تا اندازه ای به دلیل اینکه هنوز بیماری کرونا رفع کامل نشده است، جمع محدودی به طورحضوری و تعداد زیادی به طور آنلاین در همایش حاضر هستند.

ضرورت توجه به تولید در کنترل تورم
 
رییس پژوهشکده پولی و بانکی اظهار داشت: رویکرد همایش ایجاب می کرد پنل هایی با محوریت چارچوب سیاست پولی برای کنترل تورم، رژیم ارزی و ثبات بازار ارز، راهکارهای حکمرانی بانک مرکزی، سیاست های پولی و هدایت اعتبار و... برگزار شود.
 
وی با اشاره به تجربه بالای حاضرین در این همایش تصریح کرد: وقتی می گوییم کنترل نقدینگی؛ یک سو به کنترل تورم کمک کند و از سوی دیگر ارائه تسهیلات به تولید را محدود می‌سازد لذا بانک مرکزی باید به گونه ای رفتار کند که هم تورم کنترل شود و هم تولید ضربه نخورد.
 
محمدی گفت: وقتی از تامین مالی زنجیره ای سخن می‌گوییم بدین معناست که همزمان با تامین مالی، نقدینگی به طور موثر هدایت شود. بانک مرکزی همچنین در خصوص بازار ارز ملاحظات مهمی را دنبال کرده و معاون ارزی در پنل موضوعات مختلفی را توضیح خواهند داد.
 
رییس پژوهشکده پولی و بانکی گفت: ۱۱۶ مقاله در این همایش ارسال شده است که استقبال خوبی صورت گرفت؛ ۲۵ مقاله پذیرش شده و ۱۵ مقاله در سالن های جنبی ارائه خواهد شد. این مقاله ها شامل کنترل تورم، عملیات بازار باز، .... هستند.
 
یادآور می شود ‌: این همایش با محوریت «کنترل تورم و ثبات مالی» با حضور مسعود میرکاظمی معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه، سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، علی صالح آبادی رییس کل بانک مرکزی و مدیران عامل و اعضای هیات مدیره نظام بانکی در بانک مرکزی برگزار شد.

http://new.sanatnews.ir/News//267425
Share

ضرورت توجه به تولید در کنترل تورم
ضرورت توجه به تولید در کنترل تورم
ضرورت توجه به تولید در کنترل تورم
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است