جمعه 30 شهريور 1403

ارزیابی دستگاه استریل با یک آمپول کوچک

ارزیابی دستگاه استریل با یک آمپول کوچک
  تاريخ:بيست و نهم ارديبهشت 1401 ساعت 13:33   |     کد : 267228   |     مشاهده: 935
به گزارش صنعت نیوز، مسئول یک شرکت دانش بنیان گفت: توانسته‌ایم آمپولی را توسعه دهیم که صحت عملکرد دستگاه‌های استریل ابزارآلات پزشکی را مشخص می‌کند.
به گزارش صنعت نیوز، مسئول یک شرکت دانش بنیان گفت: توانسته‌ایم آمپولی را توسعه دهیم که صحت عملکرد دستگاه‌های استریل ابزارآلات پزشکی را مشخص می‌کند.
 
داود آزادی، با اشاره به این که محصول شرکت ما آمپولی با حجم یک سی‌سی است که می‌تواند عملکر اُتوکلاو را مشخص کند، بیان کرد: اتوکلاو وسیله‌ای است که با بخار آب، وسایل جراحی، دندانپزشکی و ابزارآلات شیشه‌ای آزمایشگاه و ... را در دمای ۱۲۱ درجه با فشار ۱۵ پوند بر اینچ مربع استریل می‌کند. این وسیله در اتاق عمل، دندانپزشکی، صنایع غذایی و مکان‌هایی کاربرد دارد که بحث‌های بهداشتی باید رعایت شود.
 
وی افزود: معمولا ابزارآلات و وسایل پزشکی را با اُتوکلاو استریل می‌کنند تا در حین عمل جراحی و کار‌هایی که استریل بودن در آن ضروری است، میکروبی روی ابزار‌ها وجود نداشته باشد. حال برای این که مشخص شود این دستگاه درست کار می‌کند یا نه به کنترل روزانه و هفتگی نیاز است. یکی از روش‌های اصلی برای ارزیابی این وسیله، روش بیوشیمیایی است که شامل مواد رنگی می‌شود. در این حالت تنها دما تعیین می‌شود، مانند محصولی که شرکت ما درست کرده که در دسته بیولوژیک قرار می‌گیرد.
 
مدیرعامل این مجموعه زیست فناور، با بیان این که برخی باکتری‌های بسیار مقاوم بوده و حتی در برابر حرارت ۱۲۱ درجه هم مقاومت می‌کنند، گفت: این باکتری را در محیط کشتی قرار دادیم که شامل ماده قندی و معرف تغییر می‌شود. آمپول ما که شامل یک اتوکلاو یک سی‌سی است همراه با وسایل و ابزارآلاتی که قصد استریل کردن آن‌ها را داریم داخل اتوکلاو قرار می‌دهیم. سپس ویال از اتوکلاو خارج شده و ۲۴ تا ۴۸ ساعت در دمای ۵۸ درجه گذاشته می‌شود.
 
آزادی مطرح کرد: اگر اتوکلاو سالم باشد، ویال هیچ تغییر رنگی طی این مدت نمی‌دهد و به رنگ اصلی خود که بنفش است، باقی می‌ماند. اگر اتوکلاو خراب باشد ویال تغییر رنگ داده و مشخص می‌شود که باید دستگاه را تعمیر کرد. محصول ما درواقع اندیکاتور یا کنترل بیولوژیک اتوکلاو است که هدف اصلی آن نیز تعیین صحت عملکرد اتوکلاو است. این محصول نمونه خارجی دارد و شرکت ما برای اولین بار این محصول را در کشور ساخته و عرضه کرده است. این ویال مجوز سازمان غذا و دارو را دارد، تجاری‌سازی شده و در حال حاضر در بازار موجود است.

http://new.sanatnews.ir/News//267228
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است