جمعه 30 شهريور 1403

راهیابی ۵ کشتی گیر به فینال المپیک ناشنوایان ­

راهیابی ۵ کشتی گیر به فینال المپیک ناشنوایان ­
  تاريخ:بيست و يکم ارديبهشت 1401 ساعت 15:18   |     کد : 267001   |     مشاهده: 892
به گزارش صنعت نیوز، پنج فرنگی کار ایران به فینال بازی‌های المپیک ناشنوایان ۲۰۲۱ برزیل صعود کردند.
به گزارش صنعت نیوز، پنج فرنگی کار ایران به فینال بازی‌های المپیک ناشنوایان ۲۰۲۱ برزیل صعود کردند.
 
نخستین روز مسابقات کشتی فرنگی بازی‌های المپیک ناشنوایان در برزیل آغاز شد که در پایان رقابت‌های روز نخست پنج کشتی گیر به فینال راه یافتند و سه کشتی گیر ایران هم برای کسب مدال برنز در جدول شانس مجدد مسابقه می‌دهند.
 
راهیابی ۵ کشتی گیر به فینال المپیک ناشنوایان­صادق ابوالوفایی در وزن ۵۵ کیلوگرم در دور نخست حریف هندوستان را ۶ بر یک برد، در دور بعد با نتیجه هشت بر یک فرنگی کار قرقیزستان را شکست داد و راهی فینال شد.
 
مهدی بخشی در وزن ۶۰ کیلوگرم، دور نخست استراحت کرد، سپس ۹ بر صفر حریف قزاقستانی خود را برد و در دور سوم با پیروزی مقابل حریفی از ارمنستان راهی فینال شد.
 
علی کریمی در وزن ۶۷ کیلوگرم نیز در دور نخست استراحت داشت و در دور دوم حریف ونزوئلایی را با نتیجه هشت بر صفر و ضربه فنی مغلوب کرد. او در دور سوم با نتیجه ۹ بر صفر مقابل کشتی گیری از ارمنستان به برتری رسید و راهی فینال شد.
 
ابوذر ربیعی زاده فرنگی کار وزن ۸۷ کیلوگرم، ابتدا استراحت کرد، سپس پنج بر یک حریف آمریکایی خود را شکست داد و در دور سوم با نتیجه هشت بر صفر فرنگی کار ارمنستانی را مغلوب کرد و راهی فینال شد.
 
اکبر صابری کشتی گیر وزن ۹۷ کیلوگرم ایران، دور نخست استراحت کرد و دور دوم با ضربه فنی کشتی گیر اوکراین را شکست داد و در ادامه با نتیجه ۹ بر یک کشتی گیر ترکیه‌ای را برد و به فینال مسابقات رسید.

همچنین در وزن ۷۷ کیلوگرم رضا اسماعیلی بعد از یک دور استراحت، مقابل حریفی از لیتوانی با نتیجه ۶ بر ۲ باخت و راهی جدول شانس مجدد شد.

او در دومین روز مسابقات کشتی فرنگی (فردا چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت) برای کسب مدال برنز رقابت خواهد کرد.
 
شیرزاد مهکی فرنگی کار وزن ۸۲ کیلوگرم در دور نخست استراحت داشت، سپس ۹ بر یک مقابل نماینده هند به پیروزی رسید، اما در دور سوم مقابل حریفی از ترکیه نتیجه را پنج بر ۲ باخت و از راهیابی به فینال بازماند.
 
او در جدول شانس مجدد برای مدال برنز رقابت خواهد کرد.
 
محمد محبوبی کشتی گیر وزن ۱۳۰ کیلوگرم با استراحت در دور نخست، دور دوم مقابل کشتی گیری از قزاقستان ۶ بر پنج باخت و برای کسب مدال برنز رقابت‌های خود را در جدول شانس مجدد پیگیری می‌کند.

رقابت‌های رده بندی و فینال مسابقات چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

بازی‌های المپیک ناشنوایان از ۱۱ تا ۲۵ اردیبهشت به میزبانی شهر «کاشیاس دوسول» برزیل برگزار می‌شود و کاروان صدای ایران با شعار «موفقیت در سکوت» با ۱۴۰ نفر در رشته‌های فوتبال، والیبال ساحلی، جودو، کشتی آزاد و فرنگی، دوومیدانی، تیراندازی (مردان و زنان)، کاراته (مردان و زنان) و تکواندو (مردان و زنان) در این بازی‌ها شرکت دارد. ورزش ناشنوایان ایران در دوره گذشته این بازی‌ها رتبه هفتم را کسب کرده است.

http://new.sanatnews.ir/News//267001
Share

راهیابی ۵ کشتی گیر به فینال المپیک ناشنوایان ­راهیابی ۵ کشتی گیر به فینال المپیک ناشنوایان ­
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است