يک شنبه 15 مهر 1403

روند معاملات بازار سهام در روز چهارشنبه ۲۴ فروردین

روند معاملات بازار سهام در روز چهارشنبه ۲۴ فروردین
  تاريخ:بيست و چهارم فروردين 1401 ساعت 09:53   |     کد : 246419   |     مشاهده: 1098
به گزارش صنعت نیوز، پیش بینی می‌شود روند معاملات بازار سهام امروز چهارشنبه ۲۴ فروردین روند منفی، اما متعادل‌تر نسبت به روز قبل که با افت ۳۳ هزار واحدی شاخص کل همراه شد.
به گزارش صنعت نیوز، پیش بینی می‌شود روند معاملات بازار سهام امروز چهارشنبه ۲۴ فروردین روند منفی، اما متعادل‌تر نسبت به روز قبل که با افت ۳۳ هزار واحدی شاخص کل همراه شد.
 
روز گذشته نیز پیش بینی شد که بازار روند منفی، اما متعادل‌تر داشته باشد، اما برآورد نمی‌شد که بازار ۳۳ هزار واحد کاهش داشته باشد، یعنی عوارض صادرات بر روی فولاد فقط بر روی این صنعت است نه دیگر گروه‌ها مانند پالایشی، دارویی، بانکی و ... به همین خاطر بازار دیروز ناشی از واکنش سهامداران به به خبر وزارت صمت بود.
 
به اعتقاد کارشناسان و فعالان بازار سهام با این کاهش شاخص و از دست رفتن نقطه حمایتی یک میلیون ۴۵۰ هزار واحدی، سطح بعدی محدوده یک میلیون ۴۲۰ و ۴۰۰ هزار واحد است که احتمال تداوم روند نزولی برای دو روز دیگر بازار نیز وجود داشته باشد. از این رو پیش‌بینی می‌شود حقوقی‌ها همانند دیروز که تنها نظاره‌گر و در برخی سهم‌ها خریدار بودند از اصلاح قیمت‌ها خیلی هم ناراضی نباشند چرا که کلیت بازار سهام نشان می‌دهد بسیاری از سهام از نظر قیمتی در وضعیتی ارزنده‌ای قرار دارند.
 
روز سه شنبه ۲۳ فروردین در جریان معاملات بیشترین تزریق پول حقوقی‌ها در سه گروه فلزات اساسی، فرآورده‌های نفتی و محصولات شیمیایی رقم خورد. حقیقی‌ها خریدار سهام در گروه‌های سرمایه گذاری‌ها و انبوه‌سازی، املاک و مستغلات بودند.
 
ارزش معاملات در محدوده پنج هزار میلیارد تومان بود، اما در بسیاری از نماد‌ها که صف فروش داشتند با خرید حقوقی‌ها همراه شد که در این صورت پیش بینی می‌شود بازار امروز نیز روند منفی، اما متعادل‌تر نسبت به دیروز داشته باشد.
 
بسیاری از کارشناسان معتقدند بعد از اصلاح و کاهش ۵۰ درصدی شاخص کل بورس که از مرداد ۹۹ اتفاق افتاد در شرایط کنونی نمی‌توان بجز اصلاح شاخص از کلمه دیگری مانند ریزش یا سقوط برای شاخص استفاده کرد مخصوصاً اینکه برای گروه فلزات اساسی، اصلاحی در کار نخواهد بود و باید منتظر اخبار پیرامون این صنعت و شفاف‌سازی‌های شرکت‌ها بود.
 
طبق پیش‌بینی کارشناسان، اصلاح بازار سرمایه در شرایط کنونی و پس از روز‌ها سبزپوشی، امری طبیعی است و در میان‌مدت و پس از اصلاحات احتمالی، بازار شرایط رشد خود را دارد و نگرانی و تهدیدی برای بورس وجود ندارد و منفی‌های روز‌های آینده، فرصت مناسبی برای ورود سرمایه گذارانی است که در رشد اخیر بازار جا مانده اند.

http://new.sanatnews.ir/News//246419
Share

روند معاملات بازار سهام در روز چهارشنبه ۲۴ فروردینروند معاملات بازار سهام در روز چهارشنبه ۲۴ فروردین
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است