همبرگرهایی که قاتل شدند
تاريخ : دوم آبان 1403 ساعت 10:46   کد : 301002
ارتباط مک دونالد با ده‌ها مسمومیت غذایی و یک مورد مرگ در ایالات‌متحده تایید شد.
به گزارش ایسنا، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC) روز سه شنبه (۲۲ اکتبر) اعلام کرد که در پی شیوع شدید اشریشیا کلی یا E. coli مرتبط با همبرگرهای مک دونالد، یک نفر جان خود را از دست داده و ده‌ها نفر بیمار شده‌اند.
این مرکز اعلام کرد که شیوع این بیماری که در اواخر سپتامبر آغاز شد، در ۱۰ ایالت غربی گسترش یافته است که بیشتر ۴۹ مورد در کلرادو و نبراسکا متمرکز شده است. پس از اعلام این خبر، سهام زنجیره ای فست فود در معاملات بیش از هشت درصد کاهش یافت.
۱۰ نفر در بیمارستان بستری شده‌اند، از جمله یک کودک مبتلا به سندرم همولیتیک اورمیک که یک بیماری جدی است که به عروق خونی در کلیه‌ها آسیب می‌رساند. در بیانیه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا آمده است که یک فرد مسن در کلرادو جان خود را از دست داده است. همه افراد مبتلا سویه یکسانی از اشریشیا کلی بودند و گزارش دادند که قبل از بروز علائم، مک‌دونالدز کوارتر پاندر ‌خوردند.
در حالی که محققان هنوز ماده دقیقی را که باعث شیوع این بیماری می‌شود مشخص نکرده‌اند، آنها روی پیاز خرد شده و گوشت گاو تمرکز می‌کنند.
طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، این آژانس به افرادی که محصولات این شرکت را مصرف کرده اند و علائم مسمومیت با اشریشیا کلی (مانند اسهال، تب بالای ۳۸.۹ درجه سانتیگراد و استفراغ) را در خود بروز داده‌اند، توصیه کرده است که به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشند.
علائم معمولاً سه تا چهار روز پس از قرار گرفتن در معرض شروع می‌شود و اکثر افراد بدون درمان طی پنج تا هفت روز بهبود می یابند. با این حال، برخی از موارد می تواند شدید شود و به بستری شدن در بیمارستان نیاز داشته باشد.