بلینکن به اردن نرفت
تاريخ : دوم آبان 1403 ساعت 09:33   کد : 300998
وزیران خارجه آمریکا و اردن در جریان گفت‌وگوی تلفنی با یکدیگر بحران انسانی در نوار غزه و همچنین تلاش‌ها برای ارسال کمک‌های فوری و کافی به این باریکه را مورد بررسی قرار دادند.
به گزارش ایسنا، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا امروز (چهارشنبه) سفر برنامه‌ریزی شده خود به اردن را به تعویق انداخت و به جای آن با ایمن الصفدی، همتای اردنی خود تماس تلفنی برقرار کرد.
براساس گزارش خبرگزاری اردنی «عمون»، ایمن الصفدی در جریان این گفت‌وگوی تلفنی تاکید کرد که هیچ توجیهی برای ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی وجود ندارد.
وی در ادامه بر لزوم اتخاذ اقدام فوری جهت خاتمه بخشیدن هرچه سریع‌تر تنش در منطقه و توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه غزه و لبنان و اقدامات غیرقانونی و تنش‌زا از سوی اشغالگران علیه ملت فلسطین در کرانه باختری تاکید کرد.
وزیر خارجه اردن همچنین تاکید کرد که هیچ توجیهی برای تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی وجود ندارد و باید به بحران به وجود آمده در شمال غزه و تشدید تجاوزات رژیم اشغالگر به این منطقه و ممانعت آن از ورود غذا و دارو که نقض آشکار قوانین بین‌المللی و قوانین بشردوستانه است، پایان داد.
الصفدی در جریان این تماس تلفنی هشدار داد که رژیم صهیونیستی منطقه را به سمت جنگ منطقه‌ای فراگیر سوق می‌دهد که امنیت و ثبات آن را با خطر مواجه می‌سازد.
وی همچنین بر لزوم توقف فوری تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و اجرای کامل قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت تاکید کرد.
بلینکن و الصفدی درجریان این تماس تلفنی همچنین تنش خطرناک در منطقه را مورد بررسی قرار دادند. وزیران خارجه آمریکا و اردن درجریان این گفت‌وگوی تلفنی بحران انسانی در نوار غزه و همچنین تلاش‌ها برای ارسال کمک‌های فوری و کافی به این باریکه را مورد بررسی قرار دادند.
قرار بود آنتونی بلینکن که برای یازدهمین بار از زمان آغاز جنگ نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه غزه به منطقه آمده به اردن هم برود اما با الصفدی بر سر به تعویق انداختن سفرش به امان به اتفاق نظر رسیدند و قرار شد دیدار دیگری در نزدیک‌ترین زمان ممکن تعیین شود.
در همین راستا، قرار است الصفدی امان را به منظور مشارکت در کنفرانس وزرای بین‌المللی برای حمایت از مردم لبنان و حاکمیت این کشور که فرانسه میزبان است، ترک کرده و عازم پاریس شود.
این کنفرانس روز پنجشنبه ۲۴ اکتبر براساس ابتکارعمل امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در پاریس به‌منظور حمایت از لبنان و حاکمیت این کشور برگزار می‌شود.