تعداد خودروهای شخصی عامل آلودگی هوای تهران
به گزارش صنعت نیوز، رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه کیفیت سوخت عرضه شده در شهر تهران مناسب است، گفت: تعداد خودروهای شخصی در این شهر به همراه شرایط اقلیمی این شهر تهران را آماده آلوده شدن کرده است.
تاريخ : بيست و چهارم مهر 1403 ساعت 10:54   کد : 300901
به گزارش صنعت نیوز، رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه کیفیت سوخت عرضه شده در شهر تهران مناسب است، گفت: تعداد خودروهای شخصی در این شهر به همراه شرایط اقلیمی این شهر تهران را آماده آلوده شدن کرده است.
مهدی چمران پیش از آغاز دویست‌وهفتادویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران و در تشریح دستور جلسه امروز شورا گفت: در این جلسه در ابتدا دعوتی از شهردار منطقه ۱۸ انجام شده تا در ارتباط با آتش سوزی گسترده بازار آهن شادآباد گزارشی را ارائه کند.
وی اضافه کرد: به مناسبت هفته نیروی انتظامی نیز از سردار تیمور حسینی فرمانده راهور فراجا و همچنین سرهنگ موسوی‌پور رئیس پلیس راهور تهران دعوتی به عمل آمده تا در ارتباط با موضوعات شهر تهران مباحثی را مطرح کنند. پس از آن نیز شش حسابرسی برای بررسی در دستور کار قرار گرفته است.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ارتباط با تشدید آلودگی هوا در تهران و اقدامات پیشگیرانه برای آلودگی بیشتر در ماه‌های آتی اظهار کرد: همه دستگاه‌هایی که در رفع آلودگی هوا موثر هستند مسئولیت‌هایی را برعهده دارند. پیش‌تر در دولت آقای رئیسی جلسه‌ای برگزار شد و از همه بیست‌وخورده‌ای دستگاه که در این حوزه مسئولیت دارند دعوت به عمل آمد که یک به یک از آنها گزارشی درباره اقدامات انجام شده اخذ شد. در این دو جلسه تصمیمات خوبی گرفته شد ولی شاید به خوبی به مرحله اجرا نرسید هرچند در مورد سوخت در حال حاضر سوخت مناسبی در تهران عرضه می‌شود به شکلی که گازوئیلی که می‌دهند حداکثر ۵۰PPM است و این در حالیست که در جاهای دیگر این رقم حتی به چند هزار هم می‌رسد، اما برای تهران ضرورت دارد که این سوخت با کیفیت بسیار بهتری عرضه شود.
چمران ادامه داد: در حال حاضر هیچ یک از نیروگاه‌های تهران و اطراف آن نه از مازوت و نه گازوئیل استفاده نمی‌کنند و به آنها گاز داده می‌شود، اما افزایش زیاد اتومبیل‌ها به ویژه پس از کرونا که استفاده از خودروی شخصی افزایش یافت باعث می‌شود که تهران آلوده شود.
وی تأکید کرد: شهروندان به سراغ مترو که می‌روند ازدحام را مشاهده می‌کنند و تا زمانی که شرایط اینگونه است با وجود عرضه سوخت مناسب، اما تعداد زیاد خودروهای شخصی در تهرانی که آماده آلوده شدن است به همراه سایر شرایط، همگی دست به دست هم می‌دهند تا یک شهر آلوده داشته باشیم شهری که در گذشته به آب و هوای خوش معروف بوده است.
چمران ادامه داد: بی‌تردید راه‌حل‌ها همان‌هایی است که در قانون هوای پاک آمده که باید یک به یک انجام شود. اقداماتی همچون جایگزینی خودروهای فرسوده که البته تاکسی‌های جدید نیز به مشکل پرداخت پول خورده است و وزارت نفت ۴۵۰ میلیون تومان کمکی که باید بدهد را اعلام کرده پس از پیمایش پرداخت می‌کند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: البته شهرداری تهران در حال تنظیم برنامه‌ای است که وام‌های بیشتر و بلندمدت‌تری به رانندگان پرداخت کند اما راننده تاکسی چگونه می‌تواند این وام‌ها را پرداخت کند. شهرداری از سوی دیگر تلاش کرده با کمک وزارت صنعت، معدن و تجارت اتوبوس‌های برقی را وارد کند امیدواریم مسئله پرداخت ۴۵۰ میلیون تومان از سوی وزارت نفت حل شود که اگر حل نشود فکر نمی‌کنم کسی بتواند این تاکسی‌ها را بخرد لذا با این شرایط وضعیت خوبی نخواهیم داشت.
میلیاردها تومان کابل برق در بهشت زهرا دزدیده شده بود
باید وضعیت قبور رزرو شده تعیین تکلیف و مشخص شود
چمران در پاسخ به سوالی در خصوص تعیین زمان برای تعیین تکلیف قبور رزرو شده در بهشت زهرا نیز اظهار کرد: موضوع تعیین تکلیف و پرداخت وجه قبور رزرو شده از سوی شهروندان مصوبه شورای شهر تهران است اما خود بهشت زهرا تصمیم می‌گیرد که چگونه آن را اجرا کند. ما اعلام کردیم که باید تقسیط انجام شود؛ اما باید وضعیت قبور رزرو شده تعیین تکلیف و مشخص شود. البته متأسفانه میلیاردها تومان کابل برق در بهشت زهرا دزدیده شده بود که نگذاشتند آنجا روشن بماند. بی‌تردید باید نگهبان به اندازه کافی آنجا باشد پیش‌تر مقبره‌ها را خالی می‌کردند که این نگهبان‌ها به مجموعه اضافه شد و باید در حال حاضر نیز تشدید شود. البته گویا دزدهای کابل‌ها را گرفته‌اند.