انعقاد قرارداد خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس بی‌آرتی ۱۸ متری طی هفته آینده
به گزارش صنعت نیوز، معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران از انعقاد قرارداد خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس بی آر تی ۱۸ متری در هفته آینده خبر داد.
تاريخ : چهارم مهر 1403 ساعت 11:51   کد : 300617
به گزارش صنعت نیوز، معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران از انعقاد قرارداد خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس بی آر تی ۱۸ متری در هفته آینده خبر داد.
هرمزی در آیین رونمایی از یکصد دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران که در قالب صد و چهل‌ و چهارمین پویش امید و افتخار انجام شد، گفت: در این دوره مدیریت شهری با کمک شورای اسلامی شهر تهران، حمل و نقل این شهر که عقب‌ماندگی چند ساله‌ای داشت به شکلی که در دوره قبل‌تر اتوبوس‌ها را در گوشه‌ای به عنوان انبار قطعه استفاده می‌کردند و خبری از اورهال و نوسازی نبود، شاهد یک تحول اساسی بود.
وی اضافه کرد: امروز اتوبوس‌های شاغل در ناوگان اتوبوسرانی به ۲۳۲۳ اتوبوس رسیده است و تمام تلاش خود را کرده‌ایم تا بتوانیم ناوگان اتوبوسرانی را دستخوش تحول کنیم. امیدواریم تا پایان این دوره اتوبوس‌های شاغل در ناوگان اتوبوسرانی به ۵۰۰۰ اتوبوس برسد.
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر آغاز نهضت برقی‌سازی در تهران با شیب ملایم گفت: کشور به سمت برقی سازی حرکت کرده و این امر در حوزه حمل و نقل عمومی مورد توجه قرار گرفته است از همین‌رو کارگروهی برای این موضوع در دولت شکل گرفته است. برهمین اساس در حوزه حمل و نقل عمومی و حتی خودروهای شخصی باید به سمت برقی‌سازی حرکت کنیم.
هرمزی ادامه داد: با تولید کنندگان داخلی قرارداد ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی منعقد شده و ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس نیز خرید از خارج داریم که بخشی از اتوبوس‌های برقی در راه تهران است. همچنین ظرف هفته آینده قرارداد ۵۰۰ دستگاه اتوبوس بی آر تی ۱۸ متری نیز منعقد خواهد شد. امیدواریم همه این تلاش‌ها نویدبخش روزهای خوب باشد تا بتوانیم روال استفاده از خودروهای شخصی را تا حد زیادی تغییر دهیم و به سمت استفاده از حمل و نقل عمومی حرکت کنیم.