کره شمالی به حضور زیردریایی آمریکایی در کره جنوبی پاسخ می‌دهد
تاريخ : چهارم مهر 1403 ساعت 10:45   کد : 300606
خواهر کیم جونگ اون وعده داد که ظرفیت جنگ هسته‌ای این کشور را تقویت می‌کند و اقداماتی را برای اعتراض به حضور اخیر یک زیردریایی هسته‌ای آمریکایی در کره جنوبی انجام خواهد داد.
به گزارش ایسنا، کره شمالی بارها وعده تقویت و گسترش زرادخانه اتمی خود را داده اما این اظهارنظر از سوی کیم یو جونگ، خواهر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی پس از آن مطرح شد که پیونگ یانگ از یک تاسیسات غنی سازی اورانیوم رونمایی و یک موشک بالستیک جدید را آزمایش کرد.
به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، خواهر کیم جونگ اون در بیانیه‌ای گفت، حضور زیردریایی هسته‌ای آمریکا تلاش استراتژیک و نظامی دیوانه‌وار آمریکا را فاش می‌کند.
وی همچنین ادامه داد، بازدارندگی جنگ هسته‌ای کره شمالی باید هم از نظر کمیت و هم کیفیت به صورت مداوم و بی وقفه تقویت شود.
کیم یو جونگ افزود: «دارایی‌های استراتژیک آمریکا هرگز در منطقه شبه جزیره کره رنگ آرامش نمی‌بینند. ما می‌گوییم که تمامی بنادر و پایگاه‌های نظامی کره جنوبی جای امنی نیستند.»
به عقیده برخی از ناظران، گفته‌های وی نشان می‌دهد که کره شمالی شاید یک موشک پرتاب کند که می‌تواند به یکی از سایت‌های کره جنوبی برسد؛ جایی که این زیردریایی آمریکایی در آن پهلو گرفته است.
ارتش کره جنوبی گفته که زیردریایی آمریکایی USS Vermont روز دوشنبه وارد بندر شهر بوسان شده است.
استقرار موقت دارایی‌های نظامی قدرتمند ایالات متحده مانند ناوهای هواپیمابر، زیردریایی‌های هسته‌ای و بمب‌افکن‌ها در کره جنوبی غیرعادی نیست، اما واشنگتن در سال گذشته در نمایش قدرت در برابر تهدیدات هسته‌ای در حال پیشرفت کره شمالی، آنها را تقویت کرده است.