کراسفیت ‌زنان‌ در ایران توسعه خوبی داشته است
تاريخ : بيست و هشتم شهريور 1403 ساعت 11:21   کد : 300507
یک مسئول از انجمن کراسفیت کشور با بیان این که این رشته در بخش زنان توسعه خوبی داشته است، گفت: این رشته در خوزستان نیز استعدادهای خوبی دارد و قطعا کراسفیت زنان این استان در سال‌های آینده حرف‌هایی برای گفتن خواهد داشت.
سودابه قاسمی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به برگزاری دوره مربیگری کراسفیت زنان در اهواز از ۲۴ تا ۲۸ شهریورماه در اهواز، اظهارکرد: ۳۴ شرکت کننده در این دوره از استان خوزستان و استان های مجاور حضور داشتند و سطح شرکت کنندگان قابل قبول بود. واقعا خوشحالم کراسفیت در حال توسعه در نقاط مختلف ایران است و مردم با این رشته بیشتر آشنا شده اند. خوشبختانه تعداد علاقه‌مندان به کراسفیت نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است.
او با بیان این که خوشحالم به عنوان عضوی از خانواده و جامعه کراسفیت ایران در بالا بردن سطح این رشته در کشور تاثیرگزار هستم، ادامه داد: همیشه در هر دوره‌ای که برای تدریس به استان‌های مختلف رفته‌ام، بانوان حضور پرشور و توام با علاقه‌مندی زیادی داشته‌اند و این مهم ما را به آینده کراسفیت زنان بیشتر امیدوار می‌کند. ضمن این‌که در همین دوره مربیگری که برای بانوان در خوزستان برگزار شد، دوره خیلی زود تکمیل ظرفیت شد که واقعا برای من به عنوان مربی و مدس این رشته جای خوشحالی داشت. همچنین پیشنهاد می‌کنم مربیان کراسفیت در خوزستان به توسعه این رشته در استان بیشتر کمک کنند تا پاسخگوی تلاش‌های این انجمن در استان خوزستان نیز باشند.
این مدرس کراسفیت در ایران گفت: خوشبختانه از سالی که کراسفیت وارد ایران شد با مدیریت آقای سهراب در سطوح مختلف و حتی شهرهای دورافتاده توسعه و اشاعه پیدا کرده است که قطعا پشت این موفقیت یک مدیریت توانمند بوده است. به هر حال کراسفیت زنان در ایران توسعه خوبی داشته است و دختران ما در سطح حرفه‌ای کراسفیت را دنبال می‌کنند و وقتی توانمندی آن‌ها را می‌بینم لذت می‌برم.
او افزود: استان خوزستان ورزشکاران بسیار خوبی در کراسفیت دارد که جاد دارد از خانم تهمینه جانفزا نایب رییس انجمن کراسفیت خوزستان و نیز انیس قنبری مسئول آموزش انجمن در استان قدردانی ویژه داشته باشم. در این چند روز شاهد تلاش‌های بی‌وقفه این دوستان برای اعتلای کراسفیت در خوزستان و برگزاری با کیفیت دوره مربیگری در اهواز بوده‌ام. خوشحالم که آن‌ها این چنین برای آموزش دختران در کراسفیت تلاش می‌کنند تا این رشته در خوزستان پیشرفت بیشتری پیدا کند و جامعه آماری کراسفیت در استان بالاتر برود. تمام این خدمات ارزشمند است.
قاسمی عنوان کرد: خوزستان استعدادهای خوبی در کراسفیت دارد و در چند روزی که در اهواز بودم شاهد دختران توانمند و حرفه‌ای بودم که قطعا با حمایت‌های وزنه‌برداری و انجمن کراسفیت استان، کراسفیت به ویژه در بخش زنان در سال‌های آینده حرف‌هایی برای گفتن خواهد داشت.
او در ادامه نیز عنوان کرد: هم اکنون اولین لیگ انفرادی کراسفیت ایران با حضور ۱۵۵۵ شرکت کننده در حال برگزاری است که جمعیت زیادی از این رقابت‌ها را زنان تشکیل داده‌اند. خوشبختانه فدراسیون وزنه‌برداری نیز همیشه حمایت ویژه‌ای از انجمن کراسفیت داشته و با تدابیر و برنامه‌ریزی‌های آقای آزاد، این رشته در ایران رو به توسعه و پیشرفت خوبی است.