پیشرفت عملیات عمرانی همزمان در ۳ ایستگاه خط ۶ مترو
به گزارش صنعت نیوز، خط ۶ متروی تهران به طول تقریبی ۳۲ کیلومتر، شامل ۲۷ ایستگاه است که با احتساب بخش توسعه جنوبی (از دولت آباد تا شهرری)، طول آن به ۴۲ کیلومتر و تعداد ایستگاههایش به ۳۲ ایستگاه میرسد. در حال حاضر همزمان با پیگیری عملیات عمرانی ایستگاههای باقیمانده بدنه اصلی این خط، اقدامات تکمیلی قسمت توسعه جنوبی آن نیز در حال انجام است.
تاريخ :
پانزدهم مرداد 1403 ساعت 20:03
|
|
کد : 289864
|
به گزارش صنعت نیوز، خط ۶ متروی تهران به طول تقریبی ۳۲ کیلومتر، شامل ۲۷ ایستگاه است که با احتساب بخش توسعه جنوبی (از دولت آباد تا شهرری)، طول آن به ۴۲ کیلومتر و تعداد ایستگاههایش به ۳۲ ایستگاه میرسد. در حال حاضر همزمان با پیگیری عملیات عمرانی ایستگاههای باقیمانده بدنه اصلی این خط، اقدامات تکمیلی قسمت توسعه جنوبی آن نیز در حال انجام است. عباس فتحعلی پور مجری خط ۶ متروی تهران در خصوص آخرین وضعیت پروژه های عمرانی – تجهیزاتی این خط گفت: در حال حاضر مشغول تکمیل ۳ ایستگاه میدان خراسان، سرباز و استاد نجات اللهی بوده و عملیات اجرایی مربوط به این ایستگاهها به طور همزمان دنبال می شود. عملیات عمرانی ایستگاههای مورد اشاره از سال ۱۳۹۴ آغاز شده و میانگین پیشرفت اقدامات ساختمانی- تجهیزاتی آنها به حدود ۶۱ درصد می رسد. پیش بینی میشود با تأمین به موقع منابع مالی مورد نیاز در یکی دو ماه آینده، بتوانیم این ۳ ایستگاه را طی نیمه دوم سال جاری تقدیم شهروندان کنیم. مجری خط ۶ مترو در ادامه به موضوع تلاش برای اتمام پروژه ساخت، تجهیز و راه اندازی پست برق شمالی این خط اشاره کرد و افزود: یکی از الزامات بهره برداری ایمن و مطمئن از ایستگاههای باقی مانده خط ۶ مترو و همچنین ۵ ایستگاه بخش توسعه جنوبی آن، افزایش پست های برق مستقل این خط است و در همین راستا پیگیری های لازم به منظور تأمین منابع مالی برای تکمیل پست برق شمالی خط ۶ به طور جدی ادامه دارد. فتحعلی پور در پایان صحبتهای خود، اولویتهای خط ۶ مترو در ماههای پیش رو و همچنین نیمه نخست سال ۱۴۰۴ را، ادامه عملیات عمرانی پایانه دولت آباد و نیز راهاندازی برخی ایستگاههای بخش توسعه جنوبی خط ۶ عنوان کرد. بر اساس گزارش سایت شهر، خط ۶ متروی تهران در حال حاضر با ۲۳ ایستگاه در حال خدمت رسانی به شهروندان است. در مورد ۳ ایستگاه استاد نجات اللهی، سرباز و میدان خراسان نیز شایان ذکر است سکوی پیاده و سوار شدن مسافر در تمام این ایستگاهها کامل شده و عمدتاً احداث سالن بلیت فروشی، پلههای تقسیم مسافر، ورودی ایستگاه از سطح خیابان (کیوسک) و تجهیز ایستگاهها باقی مانده است.
|