تکمیل ۵ ایستگاه باقیمانده در خطوط ۶ و ۷ در سال جدید
به گزارش صنعت نیوز، تکمیل ایستگاههای باقیمانده خطوط ۶ و ۷ به همراه پیگیری پروژههای مربوط به توسعه خطوط ۲،۴،۶ و ۷ و همچنین سرعت گرفتن عملیات اجرایی خطوط جدید شبکه مترو پایتخت در کنار مساله احداث پایانهها و پارکینگهای خطوط مختلف مترو، اهم اقدامات اجرایی شرکت مترو تهران در سال ۱۴۰۳ خواهد بود.
تاريخ :
بيست و پنجم فروردين 1403 ساعت 11:24
|
|
کد : 288111
|
به گزارش صنعت نیوز، تکمیل ایستگاههای باقیمانده خطوط ۶ و ۷ به همراه پیگیری پروژههای مربوط به توسعه خطوط ۲،۴،۶ و ۷ و همچنین سرعت گرفتن عملیات اجرایی خطوط جدید شبکه مترو پایتخت در کنار مساله احداث پایانهها و پارکینگهای خطوط مختلف مترو، اهم اقدامات اجرایی شرکت مترو تهران در سال ۱۴۰۳ خواهد بود. مهندس مسعود درستی مدیرعامل شرکت مترو تهران در نخستین نشست شورای هماهنگی مدیران این شرکت در سال جاری، به تبیین رئوس برنامههای پیش رو پرداخت و گفت: آنچه تاکنون در خصوص اقدامات توسعهای خطوط هفتگانه مترو تهران صورت پذیرفته است، قابل تامل و ارزنده بوده و البته در کنار مسائل کمی، باید به مساله کیفیت جابجایی مسافران بیش از پیش توجه شود؛ در واقع زمانی میتوان از بهبود کیفیت خدمات این شبکه سخن گفت که شاهد افزایش استقبال مسافران از سیستم حمل و نقل عمومی انبوه بر باشیم. مدیرعامل شرکت مترو تهران در ادامه با تاکید بر لزوم تکمیل ۵ ایستگاه باقیمانده در خطوط ۶ و ۷ طی سال جاری، افزود: نکته مهم در برنامههای سال ۱۴۰۳ این است که روند عملیات اجرایی خطوط جدید تسریع یافته و البته در کنار این امر مهم، پروژههای توسعهای خطوط موجود که عرصه فراگیری شبکه مترو در اقصی نقاط پایتخت را گسترش میدهد، به طور جدی دنبال شود. این پروژهها شامل توسعه شرقی خط ۲، توسعه شرقی و غربی خط ۴ ، توسعه جنوبی خط ۶ و همچنین توسعه شمال غربی خط ۷ است که برخی از آنها پیشرفتهای خوبی هم داشتهاند. براساس گزارش روابط عمومی و امور بینالملل شرکت راهآهن شهری تهران و حومه (مترو)، مهندس درستی در پایان صحبتهای خود، یکی از مهمترین برنامههای سال ۱۴۰۳ شرکت مترو تهران را پیگیری روند احداث پایانههای باقیمانده خطوط موجود قلمداد کرد و گفت: اگر نتوانیم فرآیند تکمیل پایانههای خطوط فعلی را در مدت زمانی مشخص تعیین تکلیف کنیم، در آیندهای نه چندان دور نه تنها موضوع تعمیر و نگهداری ناوگان حمل و نقلی شبکه مترو به مشکل برمیخورد بلکه سرویس دهی روزانه به مسافران نیز با اما و اگرهای فراوانی مواجه خواهد شد و این امر به معنای کم اثر شدن اقدامات توسعهای شبکه موجود خواهد بود.
|