"ایکس" جایگزین "پرنده آبی" توییتر میشود
تاريخ :
دوم مرداد 1402 ساعت 10:37
|
|
کد : 280708
|
ایلان ماسک، مالک توییتر اعلام کرد با تغییر برند و جایگزین کردن "ایکس" به جای لوگوی "پرنده آبی"، اقدامات بیشتری انجام خواهد داد تا این شرکت شبکه اجتماعی را به مسیر جدیدی وارد کند. به گزارش ایسنا، این تغییر که تا بعدازظهر یکشنبه در وب سایت توییتر به چشم نمیخورد، پس از آن روی میدهد که ماسک اذعان کرد درآمد تبلیغاتی توییتر، همچنان نصف درآمد سابق مانده است و جریان نقدینگی توییتر در نتیجه کاهش درآمد تبلیغاتی و حجم بدهی سنگین، منفی است. مایک پرولکس، مدیر تحقیقات شرکت فارستر گفت: این اقدام پایگاه کاربران اصلی و به شدت وفادار توییتر را بیش از پیش، از بین خواهد برد. از یک سو، میتوان این استدلال را مطرح کرد که ماسک از شر یک برند نمادین خلاص میشود. از سوی دیگر، مالک توییتر نشان میدهد که دوران جدیدی برای آنچه زمانی توییتر بود، آغاز شده و این شرکت در مسیری متفاوت با پایگاه کاربری متفاوت، حرکت میکند. ماسک روز یکشنبه در پستی نوشت: میخواهد لوگوی توییتر را تغییر دهد و از میلیونها دنبالکننده خود درباره تغییر رنگ سایت از آبی به سیاه، نظرسنجی کرد. وی تصویری از یک "ایکس" را در یک پس زمینه مشکی ارسال کرد و نوشت: ما به زودی باید با برند توییتر و به تدریج، با همه پرندهها خداحافظی میکنیم. لیندا یاکارینو، مدیرعامل جدید توییتر بعدازظهر یکشنبه در توییتی نوشت: این یک اتفاق نادر در زندگی شخصی یا حرفهای است که فرصت دومی برای یک تاثیرگذاری بزرگ دیگر داشته باشید. توییتر یک تاثیرگذاری عظیم داشت و نحوه ارتباط ما را تغییر داد. اکنون، "ایکس" بیشتر پیش خواهد رفت و میدان شهر جهانی را تغییر خواهد داد. تحت مدیریت پرآشوب ایلان ماسک، توییتر نام شرکت خود را به "ایکس کورپ" تغییر داده است که منعکس کننده نیت این میلیاردر برای ایجاد یک ابر اپلیکیشن مانند ویچت چین است. لوگوی "پرنده آبی" معروف توییتر در آوریل موقتا جای خود را به سگ شیبا اینوی دوجکوین داد و کمک کرد ارزش بازار این رمزارز افزایش پیدا کند. این شرکت پس از آن این که ایلان ماسک ماه میلادی جاری اعلام کرد که تعداد توییتهایی که هر حساب کاربری میتواند روزانه بخواند را محدود میکند، از سوی کاربران و حرفهایهای بازاریابی، با انتقاد گسترده روبرو شد. بر اساس گزارش رویترز، این محدودیت روزانه به اپلیکیشن "تردز" شرکت متا کمک کرد ظرف مدت پنج روز از راه اندازی شدن در پنجم ژوییه، بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر جذب کند.
|