رسیدگی به۵۰۰ پرونده شکایتی بین مسافران و رانندگان تاکسی
تاريخ :
بيست و چهارم خرداد 1402 ساعت 12:03
|
|
کد : 278497
|
مدیر بازرسی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: از آبان سال گذشته تا پایان اردیبهشتماه سال جاری حدود ۵۰۰ پرونده شکایتی بین مسافران و رانندگان تاکسی رسیدگی و به مصالحه انجامید و از ارجاع آن به دادسرا جلوگیری شد. به گزارش ایسنا، علیرضا تویسرکانی با بیان اینکه در شهر تهران روزانه حداقل ۲میلیون سفر از طریق تاکسی انجام میشود و در این ترددها طبیعتاً مشکلاتی هم وجود دارد، گفت: از آنجاییکه راننده تاکسی مستقیم با مسافر در ارتباط است، مشکلات تاکسیرانی به نسبت سایر ناوگان حمل و نقل عمومی بیشتر است. تویسرکانی با اشاره به اینکه در راستای تلاش برای پیشگیری از تخلفات در مبدا و جلوگیری از پروندهسازی در دستگاه قضا، افزود: بنابراین فرمایش سعی کردیم موارد شکایتی در تاکسیرانی را پیش از ایجاد پرونده حل و فصل کنیم. بر همین اساس از آبان سال گذشته تا پایان اردیبهشتماه سال جاری حدود ۵۰۰ پرونده شکایتی بین مسافران و رانندگان تاکسی رسیدگی شده و به مصالحه انجامید و از ارجاع آن به دادسرا جلوگیری شد. وی با اعلام اینکه بیش از نیمی از مجموع ۷۸هزار تاکسی فعال در شهر تهران عمر بالای ۱۰ سال دارند و اغلب آنها باید نوسازی شود، اظهار کرد: اکثر تاکسیرانان دارای خودروی فرسوده، سرمایه لازم برای نوسازی خودروی خود را ندارند و باید به آنها تسهیلات ارائه شود. مدیر بازرسی تاکسیرانی تصریح کرد: با پیگیریهای صورت گرفته و تلاش مدیر عامل تاکسیرانی، معاونت فنی و بهرهبرداری و صندوق کارآفرینی امید، موضوع نوسازی ناوگان تاکسیرانی دنبال شده است و به زودی وام صندوق کارآفرینی در اختیار رانندگان دارای خودروی فرسوده قرار میگیرد. بر اساس گزارش سایت شهر، تویسرکانی عنوان کرد: از ابتدای فروردین تاکنون، بیش از ۹۵۰ دستگاه تاکسی برای ورود به ناوگان تاکسیرانی کارسازی شده که ۵۲۳ دستگاه تا ۲۰ خرداد تحویل داده شده و مابقی هم به صورت روزانه و نهایتا تا ۱۵ تیرماه تحویل داده میشود؛ تلاش ما بر این است که بتوانیم از ظرفیت خودروهای وارداتی مدرن نیز برای نوسازی این ناوگان استفاده کنیم
|