تصویب لایحه دو فوریتی واردات خودرو در هیئت دولت
به گزارش صنعت نیوز، وزیر صنعت, معدن و تجارت گفت: لایحه دو فوریتی واردات خودرو امروز در هیئت دولت مصوب شد و درنخستین جلسه مجلس اعلام وصول می‌شود.
تاريخ : سی ام فروردين 1402 ساعت 14:31   کد : 275467
به گزارش صنعت نیوز، وزیر صنعت, معدن و تجارت گفت: لایحه دو فوریتی واردات خودرو امروز در هیئت دولت مصوب شد و درنخستین جلسه مجلس اعلام وصول می‌شود.
آقای سید رضا فاطمی امین در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: بازار خودرو دچار آشفتگی‌های ناشی از تقاضای مازاد و بیش از عرضه است.
وی افزود: خوشبختانه عرضه و تولید در سال گذشته و همین طور امسال روند بسیار خوبی داشته، اما متاسفانه خودرو نقشی سرمایه‌ای برایش ایجاد شده و افراد می‌خواهند به نوعی با خرید خودرو اموالشان را از تورم حفاظت کنند و ضمن این کسری تقاضا یک تقاضای کاذب به آن اضافه شده که تقاضای سوداگران است بنابراین یک تنش و آشفتگی را در بازار خودرو ایجاد کرده است.
به گفته فاطمی امین راه حل سریع آشفتگی بازار این است که به واردات خودرو اولویت دهیم و امروز در دولت لایحه دو فوریتی واردات خودرو‌های کارکرده مصوب شد.
وزیر صنعت معدن و تجارت افزود:این مصوبه در اولین جلسه مجلس ان شاءالله طرح میشود و امیدواریم به سرعت در مجلس مصوب و قابل اجرا شود.
وی گفت: بحث واردات خودرو را با هماهنگی بانک مرکزی تا حدی ادامه خواهیم داد که شکاف عرضه و تقاضا از بین برود.
دوی در پاسخ به سوالی درباره سن خودرو‌های وارداتی گفت:موضوع واردات خودرو که در دولت مصوب شد یک الزامات و پیشنیاز‌های قانونی نیاز داشت که در لایحه آمده است، اینکه چند سال کارکرد دادشته باشد در آیین نامه می‌آید که در دولت تصویب خواهد شد.