حمایت چهار هزار و ۵۰۰ نفر از فرهنگیان قم از فرزندان یتیم
تاريخ : بيست و ششم فروردين 1402 ساعت 14:38   کد : 275249
ایسنا/قم مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: به بهانه برگزاری کنگره شهدای قم تصمیم گرفتیم هر فرهنگی داوطلب به نیابت از یک شهید یک فرزند یتیم را تحت پوشش قرار دهد که تا به امروز تعداد فرهنگیان داوطلب به چهار هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است و ما امیدواریم در هفته بزرگداشت معلم به ۶۰۹۰ مورد حمایت برسیم.
علیرضا رحیمی، امروز ۲۶ فروردین ماه با حضور در حماسه یتیم‌نوازی مردم قم در میدان آستانه، بیان کرد: ما با کمک به ایتام، به بچه‌های یتیم یا بدسرپرست کمک نمی‌کنیم بلکه به خودمان کمک می‌کنیم و در قرآن کریم هم آمده است که «یا ایها الذین امنوا هل ادلکم علی تجارة تنجیکم من عذاب الیم».
وی با بیان اینکه قرآن، جهاد با بهره‌مندی از جان و مال را راهکار رهایی از عذاب الهی عنوان کرده است، افزود: روز قیامت گناهکار قبطه می‌خورد و می‌گوید «ای کاش دنبال کارهای بد نمی‌رفتم و به سراغ کارهای خوب می‌رفتم» و آن فردی هم که کار خوب انجام دهد قبطه می‌خورد که چرا بیشتر کار خوب انجام نداده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم تبلیغ حمایت افراد از ایتام و محسنین را حرکتی در مسیر فرهنگ سازی و ترویج خوبی‌ها دانست و گفت: برخی از خانواده‌ها خوش سلیقه هستند چرا که کمک‌های خود به نیازمندان را به فرزندان خود می‌دهند تا با دست آن‌ها کمک‌ها اهدا شود.
وی ادامه داد: معلمان همیشه فرهنگ‌ساز هستند و در راه نشان دادن و راهنمایی کردن حرف نخست را می‌زنند به همین علت کار معلمی کار بزرگی است و امروز آموزش و پرورش فقط مسئول تعلیم و تربیت نیست بلکه در بسیاری از کارهای خیر و نیک سهیم و پیشتاز است.
رحیمی گفت: در ماه رمضان مدیر یک مدرسه اعلام کرد که سه بار در مدرسه افطاری توزیع کرده و جالب اینجاست که تمام هزینه افطاری را معلم‌ها پرداخت کردند و از این قبیل کارها زیاد داریم.
وی تصریح کرد: همکاران ما در دوران کرونا بیش از دو میلیارد تومان از حقوق خود را به نیازمندان کمک کردند و به بهانه برگزاری کنگره شهدای قم نیز هر فرهنگی که داوطلب بود به نیابت از یک شهید یک فرزند یتیم را تحت پوشش قرار داد و این کار در آموزش و پرورش آغاز شد و تا به امروز تعداد فرهنگیانی که در این طرح شرکت کردند به چهار هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است و ما امیدواریم در هفته بزرگداشت معلم به ۶۰۹۰ مورد حمایت برسیم و به همگان اثبات کنیم که معلمان به آنچه تبلیغ می‌کنند عمل هم می‌کنند.
رحیمی گفت: اکنون هم مدارسی را داریم که مدیر، ناظم، معلمان و کارکنان همگی حامی ایتام و نیازمندان هستند که این مدارس برگ زرینی در کارنامه آموزش و پرورش قم هستند.