افزایش ۱۸ درصدی عرضه محصولات فولاد مبارکه به بازار داخل
به گزارش صنعت نیوز، معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه از افزایش ۱۸ درصدی عرضه محصولات فولاد مبارکه به بازار داخلی و افزایش ۱۵ درصدی درآمد این شرکت در ۱۰ ماهه امسال خبر داد.
تاريخ :
هجدهم بهمن 1401 ساعت 14:14
|
|
کد : 273703
|
به گزارش صنعت نیوز، معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه از افزایش ۱۸ درصدی عرضه محصولات فولاد مبارکه به بازار داخلی و افزایش ۱۵ درصدی درآمد این شرکت در ۱۰ ماهه امسال خبر داد.
آقای طهمورث جوانبخت افزود: علیرغم کاهش و نوسانات شدید قیمتها که از پایان سال گذشته تا آذر امسال در بازارهای جهانی و داخلی شاهد آن بودیم، فولاد مبارکه توانسته همه اهداف خود در فروش را از جنبه تناژ محقق سازد و همه محصولات تولیدی مورد سفارش و نیاز مشتریان را به بازار عرضه کند.
وی گفت: ازنظر درآمدی نیز فولاد مبارکه درمجموع امسال بیش از ۱۵ درصد درمقایسه با درآمد ۱۰ ماهه سال گذشته رشد کرده است و در زمینه تناژی، باتوجه به اینکه رویکرد شرکت فولاد مبارکه تأمین حداکثری نیاز مشتریان داخلی است، توانستهایم نیاز بازار داخلی را در سال «تولید؛ دانشبنیان؛ اشتغالآفرین» تأمین کنیم و به رشد ۱۸ درصدی در عرضه محصولات از اسلب تا انواع محصولات سرد پوششدار بازارهای داخلی دست یابیم.
معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه بیشترین رشد ازنظر تناژ را مربوط به محصولات کلاف گرم دانست و افزود:در ۱۰ ماهه امسال ده درصد رشد داشته و این رشد عرضه منجر به افزایش درآمد شرکت شده است.
جوانبخت همچنین عرضه محصول فولاد مبارکه در بازار داخلی را در دهماهه گذشته حدود ۶ میلیون تن اعلام کرد و گفت: این میزان سال گذشته ۵ میلیون و ۵۴ هزار تن بوده است که با توجه به سفارشهای ثبتشده، پایان امسال شاهد ادامه روند روبهرشد عرضه محصول خواهیم بود.
وی ادامه داد: امسال علیرغم رکود بازار و محدودیتهای برق و آب در تابستان و گاز در زمستان، در زمینه تولید محصولات اساسی موردنیاز بازار داخلی کاهش تولیدی نداشتهایم و در این بازه زمانی توانستیم همه محصولات گرم، سرد و پوششدار موردنیاز بازار را تولید و عرضه کنیم و فقط حدود کمتر از ۴درصد از برنامه عقب هستیم که آن هم مربوط به تولید اسلب است و باتوجه به مازاد نیاز بودن مصرفکنندگان و بازار داخل، آسیبی به بازار وارد نشده است.
جوانبخت خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط قیمتها در بازار و پیشبینیهای پیش رو، قطعاً در دو ماه پایانی ۱۴۰۱ و ماههای ابتدایی سال آینده همه برنامههای پیشبینیشده شرکت به همت همکاران محقق خواهد شد.
به گفته معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه، ازنظر تناژ، بیشترین عرضه محصول فولاد مبارکه مربوط به صنف تولیدکنندگان لوله و پروفیل بوده است و هم اکنون کشور با تقاضای زیادی در همه انواع ورق مواجه است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از افزایش تقاضای ورق در صنعت لوازمخانگی از سال ۱۳۹۷ و افزایش ۲ هزار تنی عرضه محصولات فولاد مبارکه به این صنعت خبر داد و افزود: فولاد مبارکه در دهماهه سال ۱۴۰۱ توانسته ۲ هزار تن بیش از مدت مشابه سال قبل، محصول به صنف تولیدکنندگان لوازمخانگی عرضه کند و پیشبینی میشود تا پایان سال، بیشترین میزان عرضه در سالهای گذشته را در حوزه صنعت لوازمخانگی داشته باشیم. عرضه محصولات فولاد مبارکه در صنعت لوازمخانگی از ۱۳۵ هزار تن در سال ۹۷ به ۲۲۰ هزار تن در سال جاری رسیده است.
جوانبخت خاطرنشان کرد: رشد مصرف ورقهای فولاد مبارکه در صنایع پاییندستی نشان میدهد از نظر اشتغالزایی نیز عرضه حداکثری محصولات شرکت برای ایجاد فرصتهای شغلی جدید مؤثر بوده است.
او ادامه داد: در دو ماه اخیر توانستهایم ورق رنگی موردنیاز صنعت لوازمخانگی را با بهترین کیفیت و حجم موردنیاز تولید و به بازار عرضه کنیم و علاوه بر این امیدواریم با اقدامات توسعهای خوبی که در بخشهای مختلف فولاد مبارکه برای توسعه سبد محصولات شده است، در سالهای آینده شاهد قطع وابستگی کامل ورق موردنیاز صنایع لوازمخانگی و سایر بخشها ازجمله خودروسازی باشیم و از خروج ارز از کشور جلوگیری کنیم.
معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه همچنین با اشاره به موفقیتهای اخیر فولاد مبارکه در همایش رتبهبندی ۱۰۰ شرکت برتر کشور خاطرنشان کرد: در همایش رتبهبندی (IMI۱۰۰) فولاد مبارکه در بخش فروش بین ۱۰۰ شرکت برتر کشور موفق به کسب رتبه چهارم و در بخش سودآوری نیز به کسب رتبه اول دست یافته است.
|