پتروشیمی بندر امام یک واحد جدید پیویسی احداث میکند
به گزارش صنعت نیوز، رئیس مجتمع پیویسی شرکت پتروشیمی بندر امام از آغاز مطالعات احداث یک واحد جدید پیویسی در این مجتمع خبر داد و مشتریان و انجمنها را برای نیازسنجی ظرفیت و گریدهای مورد نیاز به همکاری با شرکت دعوت کرد.
تاريخ :
بيست و پنجم دی 1401 ساعت 16:45
|
|
کد : 273107
|
به گزارش صنعت نیوز، رئیس مجتمع پیویسی شرکت پتروشیمی بندر امام از آغاز مطالعات احداث یک واحد جدید پیویسی در این مجتمع خبر داد و مشتریان و انجمنها را برای نیازسنجی ظرفیت و گریدهای مورد نیاز به همکاری با شرکت دعوت کرد.
سعید باقدم در نشست تخصصی صنعت پتروشیمی و زنجیره ارزش صنعت چرم و کفش که در حاشیه نهمین نمایشگاه امپکس برگزار شد، با اظهار خشنودی از گفتوگوی بیواسطه با مشتریان در حاشیه نمایشگاه بیان کرد: ۱۵۰ سال از تولد پیویسی در جهان میگذرد و امروز سالانه ۵۵ میلیون تن از این محصول در دنیا تولید میشود که ۶۰ درصد مصرف آن در آسیا و اقیانوسیه است و از این مقدار، ۹۴ درصد به S-PVC و ۶ درصد E-PVC مربوط میشود.
وی با ارائه گزارشی از بازار پیویسی در جهان تصریح کرد: این محصول ارزشمند در دنیای امروز سالانه ۸۰ میلیارد دلار تولید ثروت میکند و این روند افزایشی است و با توجه به رشد میانگین ۳.۲ درصدی آن پیشبینی میشود حجم بازار تا سال ۲۰۲۸ به ۱۰۲ میلیارد دلار در سال برسد.
رئیس مجتمع بسپاران پتروشیمی بندر امام افزود: ظرفیت تولید پیویسی در کشور ایران تا پیش از انقلاب ۲۰ هزار تن در سال بود که اکنون به ۷۵۰ هزار تن در سال رسیده است.
باقدم با اشاره به ظرفیت و نیاز بازار داخل ادامه داد: تا ۱۰ سال پیش EPVC را از خارج وارد میکردیم و با احساس ضرورت تأسیس یک واحد در داخل کشور، پس از بررسی و هماندیشی با مشتریان، مقدار مصرف سالانه کشور ۲۰ هزار تن برآورد شد که واحد E-PVC پتروشیمی اروند با ظرفیت ۴۰ هزار تن در سال احداث شد.
وی ادامه داد: البته در مدت حضور در نمایشگاه امپکس متوجه شدم اکنون نیاز بازار بیش از این میزان است و ضرورت ایجاد ظرفیتهای جدید احساس میشود.
رئیس مجتمع بسپاران پتروشیمی بندرامام از آغاز مطالعات طرح احداث یک واحد پیویسی در شرکت پتروشیمی بندر امام خبر داد و با دعوت از مشتریان و انجمنها برای اجرای بهتر طرح تصریح کرد: برای تأمین نیاز بازار چه از لحاظ حجم مورد نیاز و چه گریدهای مورد نیاز بازار داخل، نیازمند اطلاعات دقیق هستیم و با توجه به رویکرد شرکت برای تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر، از انجمنها، مشتریان و مصرفکنندگان داخلی دعوت میشود دیدگاههای خود را در این باره به شرکت ارائه کنند.
|