مدیریت بهینه مصرف گاز باعث افت فشار در انتهای خطوط نمی‌شود
به گزارش صنعت نیوز، مدیر عامل شرکت گاز استان گلستان بر لزوم مدیریت بهینه مصرف گاز در سراسر کشور برای جلوگیری از افت فشار و قطع گاز مشترکان در انتهای خطوط انتقال گاز، تاکید کرد.
تاريخ : بيست و دوم دی 1401 ساعت 17:52   کد : 273020
به گزارش صنعت نیوز، مدیر عامل شرکت گاز استان گلستان بر لزوم مدیریت بهینه مصرف گاز در سراسر کشور برای جلوگیری از افت فشار و قطع گاز مشترکان در انتهای خطوط انتقال گاز، تاکید کرد.

آقای علی طالبی شب گذشته با بیان اینکه استان گلستان در انتهای خطوط انتقال گاز قرار گرفته است، گفت: به رغم این مسئله و برغم اینکه ۴۶ تا ۴۷ درصد جمعیت استان گلستان روستایی هستند و در بهره مندی روستا‌ها هم سطح پوشش گازرسانی بالاست و خانه‌هایی ویلایی که در روستا‌ها هستند با توجه به شرایط اقلیمی ناچاراً مصارفشان به نسبت بالاتر از نُرم کشوری در نظر گرفته شده، اما خوشبختانه با همکاری مردم تاکنون مشکلی در گاز رسانی ایجاد نشده است.

طالبی افزود: ما برای بهینه سازی موتورخانه‌ها و واحد‌های عمده اقداماتی انجام دادیم، روی بحث ارتباط با مشترکین ما در بخش‌های مختلف با صنف‌هایی که صنایع استان بیشتر صنایع کشاورزی و تبدیلی است یعنی ما تقریباً در بخش مرغداری شاخص قابل قبولی داریم. در آن بخش‌ها ورود کردیم، الآن بخش ممیزی یا معاینه فنی انرژی موتورخانه‌های ادارات، واحد‌های عمومی و واحد‌های اداری را در برنامه قرار دادیم و با اداره کل استاندارد، شرکت‌های ممیزی ارتباطاتمان دو سویه است با مشترکین ما، اما در هر صورت الآن با شرایط فعلی با توجه به وضعیت جوی که این هفته اعلام کردند تا آخر هفته برودت هوا و سرمایی که در استان حاکم است، یک مقدار مصرف را انتظار داریم بیشتر با ما همکاری کنند. هر خانواری اگر بتواند دو مترمکعب، ۲۶ تا ۲۷ میلیون مشترکی که در سطح کشور است، ۶۴۰ هزار در دو استان ما، اگر هر کس بتواند دو مترمکعب صرفه جویی کند، قطعاً ما می‌توانیم توزیع متوازنی داشته باشیم.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته برای جلوگیری از قطع گاز خانگی تصریح کرد صنایع غیر ضرور ، گروه الف و ب و بعضی از این صنایع گروه جیم ما را محدودیت اعلام کردیم به سوخت دوم بایستی سوق پیدا کنند اما انتظار مان از کل هوطنان عزیز این است که اگر به هر تناسبی درجنوب هم که هوا وضعیت بهتری دارد کمک کنند می توانیم ما که انتهای خط هستیم جریان بیشتری از گاز برسد و ما مجبور نشویم محدودیت های دیگری در صنایع به وجود آوریم.