ارتقای کیفیت ساخت در طرح نهضت ملی مسکن با گواهینامه فنی مصالح ساختمانی
به گزارش صنعت نیوز، حیدری از توافق با شرکت عمران شهر‌های جدید برای الزامی شدن گواهینامه فنی محصولات ساختمانی طرح نهضت ملی مسکن به صورت تشویقی یا اجباری خبر داد.
تاريخ : سی ام مرداد 1401 ساعت 12:52   کد : 269118
به گزارش صنعت نیوز، حیدری از توافق با شرکت عمران شهر‌های جدید برای الزامی شدن گواهینامه فنی محصولات ساختمانی طرح نهضت ملی مسکن به صورت تشویقی یا اجباری خبر داد.
 
محمدمهدی حیدری سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اعلام کرد: دولت احداث ۴ میلیون واحد مسکونی را در برنامه قرار داده که بخشی از آن‌ها به مرحله اجرایی نیز رسیده است. همه واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن نیازمند مصالح ساختمانی گوناگون و باکیفیت است که مرکز تحقیقات از سالیان قبل ارایه گواهینامه فنی به محصولات ساختمانی را در برنامه قرار داده است.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه گواهینامه فنی صادر شده توسط مرکز، عملکرد و دوام مصالح ساختمانی را بر اساس کاربرد و شرایط اقلیمی ارزیابی و به مجریان و مهندسان ناظر در انتخاب مصالح مناسب کمک می‌کند، توضیح داد: مرکز تحقیقات در همکاری با شرکت عمران شهر‌های جدید درصدد ارایه گواهینامه فنی برای مصالح پرمصرف همچون پکیج، شیرآلات و مصالحی است که در ساخت‌وساز به کار می‌رود و بازار نیز کشش عرضه آن‌ها را دارد.

حیدری گفت: فهرست محصولاتی که از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گواهینامه فنی دریافت کرده‌اند به شهر‌های جدید ارایه خواهد شد. در محصولاتی که بازار را دچار التهاب نمی‌کند، داشتن گواهینامه فنی از مرکز به شکل تشویقی و اجباری برای ارتقای کیفیت ساخت را توصیه می‌کنیم.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه معمولا در ساخت و ساز‌ها در بخش اجزای غیرسازه‌ای همچون تاسیسات افت کیفیت اتفاق می‌افتد توضیح داد: با ترویج اخذ گواهینامه فنی و تشویق و الزام سازندگان به داشتن گواهینامه فنی مصالح ساختمانی و همچنین مصالح راهسازی ارتقای کیفیت ساخت و ساز و حفاظ‌های بتنی آزادراه‌ها، بزرگراه‌ها محقق می‌شود.

حیدری تصریح کرد: عمر مفید حفاظ‌های بتنی حداکثر تا ۷ سال بود که هم‌اکنون با ورود مرکز تحقیقات و توسعه فنی کارخانه‌ها و به روز شدن خطوط تولید و ارایه گواهینامه فنی عمر حفاظ‌های بتنی تا ۱۵ سال ارتقا یافته است.
 
وی رویکرد مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی را حمایت و پشیتبانی همه‌جانبه از اجرای طرح نهضت ملی مسکن برشمرد و تاکید کرد: به منظور ارتقای کیفیت ساخت، ترویج گواهینامه فنی در دستور کار است. در رایزنی با شرکت عمران شهر‌های جدید با توجه به اینکه ساخت وساز‌های طرح نهضت ملی مسکن در شهر‌های جدید برعهده شرکت عمران است داشتن گواهینامه فنی مصالح ساختمانی تشویقی و اجباری می‌شود.