خودداری شمشیرباز کویتی از رویارویی با نماینده رژیم صهیونیستی
به گزارش صنعت نیوز، رورزشکار معلول کویتی از حضور در برابر نماینده رژیم صهیونیستی خودداری کرد.
تاريخ : دوم خرداد 1401 ساعت 20:33   کد : 267326
به گزارش صنعت نیوز، رورزشکار معلول کویتی از حضور در برابر نماینده رژیم صهیونیستی خودداری کرد.
 
در جریان دومین دوره مسابقات جام جهانی شمشیربازی با ویلچر در تایلند (آیواز)، خلود المطیری از کویت در برابر نماینده رژیم صهیونیستی حاضر نشد. بیش از ۱۰۰ شمشیرباز در این رقابت‌ها شرکت کردند.

هواداران کویتی از المطیری در رسانه‌های اجتماعی به عنوان قهرمان یاد کردند. این اولین بار نیست که ورزشکاران کویتی از حضور در برابر صهیونیست‌ها خودداری می‌کنند.
 
اوایل ماه جاری بدر الهجری استاد بزرگ کویتی، در رقابت‌های شطرنج بین المللی اسپانیا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین حاضر نشد در برابر حریف اسرائیلی مسابقه بدهد. این اقدام الهجری با استقبال فعالان حقوق بشر عرب روبرو شد و در جهان عرب از او به عنوان قهرمان «ضد عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی» یاد شد.
 
همچنین شمشیرباز کویتی - محمد الفضلی - نیز در رقابت‌های شمشیربازی قهرمانی جهان در امارات از رویارویی با حریف صهیونیست انصراف داد. فضلی سال ۲۰۱۹ در رقابت‌های بین المللی آمستردام هلند نیز از رقابت با حریف اسرائیلی خودداری کرده بود.
 
در میان ورزشکاران کویتی خودداری از رویارویی با نمایندگان اسرائیل غاصب به امری عادی مبدل شده است. جامعه ورزش کویت نیز همگام با دیگر اقشار این کشور به شدت مخالف روند عادی سازی رژیم‌های مرتجع عرب با رژیم صهیونیستی است.
 
در اوت ۲۰۲۰، ۳۷ وکیل کویتی از دولت این کشور درخواست کردند دولت این کشور عادی سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی را محکوم کند. در یک نظر سنجی جامع که سال ۲۰۱۹ توسط انستیتو شرق نزدیک واشنگتن صورت گرفت، ۸۵ درصد مردم کویت، مخالف این سازش‌ها هستند.