صدور ۱.۲ میلیون پروانه ساختمانی در شش ماه دوم سال ۱۴۰۰
به گزارش صنعت نیوز، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در شش ماه دوم سال ۱۴۰۰ یک میلیون و ۲۰۰ هزار پروانه ساختمانی صادر شده است.
تاريخ : بيست و چهارم ارديبهشت 1401 ساعت 12:19   کد : 267056
به گزارش صنعت نیوز، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در شش ماه دوم سال ۱۴۰۰ یک میلیون و ۲۰۰ هزار پروانه ساختمانی صادر شده است.
 
آقای محمودزاده در بیست و چهارمین اجلاس هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان از رشد بی سابقه صدور پروانه ساخت و ساز در شش ماه دوم سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: در این مدت تعداد پروانه‌های شهری و روستایی صادر شده به بیش از یک ملیون و ۲۰۰ هزار فقره رسید که در نوع خود بی سابقه بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: حجم زیربنای پروانه‌های صادره هم از حدود ۵۵ میلیون متر مربع در سال به بیش از ۱۵۵ میلیون در سال می‌رسد.
 
محمودزاده همچنین با بیان اینکه مقررات ملی و عملی ساختمان در کشور با آموزش‌های دانشگاهی فاصله زیادی دارد گفت: از سازمان نظام مهندسی انتظار داریم تا با برگزاری دوره‌های آموزشی روش‌ها، تولیدات و محصولات جدید در ساخت و ساز و خدمات نوین شهرسازی را در ساخت و ساز‌های داخلی به کار گیرد.
 
محمود زاده اضافه‌کرد: از شورای جدید مرکزی سازمان نظام مهندسی نیز انتظار داریم تا با همه توان خود برای سالم سازی و شفافیت، نظارت بر کیفیت ساخت و ساز‌ها و ایجاد فضای حرفه‌ای مورد درخواست اعضای سازمان تلاش کنند تا شان و منزلت سازمان به بالاترین سطح ممکن برسد.