پیش بینی بورس شبنه ۲۷ فروردین: روند معاملات متفاوت، اما مثبت
به گزارش صنعت نیوز، پیش‌بینی می‌شود روند معاملات بازار سهام امروز شنبه ۲۷ فروردین در صنایع و سهام گروه‌های مختلف، متفاوت، اما در کل روند مثبت خواهد داشت.
تاريخ : بيست و هفتم فروردين 1401 ساعت 11:25   کد : 246479
به گزارش صنعت نیوز، پیش‌بینی می‌شود روند معاملات بازار سهام امروز شنبه ۲۷ فروردین در صنایع و سهام گروه‌های مختلف، متفاوت، اما در کل روند مثبت خواهد داشت.

بورس تهران روز چهارشنبه ۲۴ فروردین توانست با بازگشت به روند مثبت در مقایسه با روز قبل خود، خوش ببینی‌ها نسبت به بازار سرمایه را افزایش دهد.
 
روز چهارشنبه ۲۴ فروردین خبر افزایش دامنه نوسان تا مثبت ۶ برای بازار اول بورس و فرابورس منتشر شد و قرار شد از روز دوشنبه ۲۹ فروردین اجرا شود که طبق گفته‌های مسئولان بازار سرمایه قرار است دامنه نوسان به صورت فصلی تا ۱۰ درصد افزایش یاید.
 
برهمین اساس با توجه به شرایط موجود به نظر می‌رسد فعالان بازار سرمایه از این اقدام استقبال نموده و امروز احتمال افزایش قیمت‌ها وجود داشته باشد در نتیجه روند معاملاتی بورس، روند مثبتی باشد.
 
همچنان بحث اعمال عوارض مالیات بر صادرات محصولات پتروشیمی، فولادی، فلزی، سیمانی و... داغ است تا جای که سازمان بورس از شرکت‌ها خواسته بود شفاف سازی کنند از این رو در چند روز گذشته شرکت‌های کگهر و فملی درباره تاثیر این موضوع بر سودآوری شرکت شان شفاف‌سازی کردند.
 
براساس اعلام شرکت کگهر عوارض دریافتی از صادرات محصولات این شرکت، هزار میلیارد تومان از سود سهامداران را کاهش خواهد داد و فملی نیز اعلام کرده است که ماهانه ۱۵۱ میلیارد تومان از سود این شرکت کسر می‌شود.
 
به هرحال این موضوع محاسبات پیش‌بینی سود این شرکت‌ها را تغییر خواهد داد و بعید نیست که عرضه‌ها در سهام این شرکت‌ها افرایش یابد، اما باید توجه داشت که این بخشنامه برای بسیاری از صنایع بی‌اثر است و روز چهارشنبه نیز رفتار بازار نشان از این موضوع داشت.
 
یکی از محرک‌های بازار امروز نیز می‌تواند افزایش قیمت نفت باشد، به طوری که یکی از صنایع پیشرو در روز چهارشنبه گذشته، صنعت پالایشی بود که با رشد قیمت نفت دوباره مورد توجه قرار گرفت و به نوعی یکی از دلایل برگشت کلیت بازار بود.
 
افزایش قیمت نفت و رشد کرک اسپرد باعث شده است که فعالان بازار استقبال ویژه‌ای نسبت به این صنعت داشته باشند. شرکت‌های پالایشی به دلیل موجودی قبلی خود که با قیمت‌های به مراتب پایین‌تر نفت در اختیار دارند، سودآوری خوبی را رقم خواهند زد که با توجه به نزدیک شدن به فصل مجامع می‌توانند یکی از گزینه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری باشند.

قیمت نفت طی دو روز گذشته توانسته است از زیر ۱۰۰ دلار به بالای ۱۱۰ دلار برسد که همین موضوع می‌تواند تقاضا را در روز آینده برای این سهام ادامه‌دار کند.
 
اما در جریان معاملات روز چهارشنبه گذشته شاخص کل بورس در آخرین روز هفته کاری خود با افزایش ۰.۵۶ درصدی دوباره به عدد ۱.۴۵۴ میلیون واحدی رسید و بخشی از ریزش کاهش روز قبلش را جبران کرد. شاخص هم‌وزن نیز همچون روز‌های قبل با ثبت ۰.۷ درصد بازدهی شرایط بهتری را برای سهام کوچک رقم زد.
 
ارزش معاملات روز چهارشنبه نسبت به روز‌های قبل کاهش داشت و کمی بیشتر از ۵ هزار میلیارد تومان بود که نسبت به روز سه شنبه با بهبود روند معاملات حدود ۲۱ میلیارد تومان ورود پول از سوی افراد حقیقی به بازار رقم خورد. اما حجم معاملات در مقایسه با روز قبل افزایش داشته است .