پایان معاملات بورس تهران با افزایش ۸ هزار واحدی شاخص کل
به گزارش صنعت نیوز، معاملات بازار سهام امروز چهارشنبه ۲۴ فروردین که با افزایش عرضه، در ابتدا منفی شروع کرد در انتها با افزایش سمت تقاضا با ۸ هزار و ۱۰۰ واحد افزایش به کار خود پایان داد.
تاريخ : بيست و چهارم فروردين 1401 ساعت 15:08   کد : 246451
به گزارش صنعت نیوز، معاملات بازار سهام امروز چهارشنبه ۲۴ فروردین که با افزایش عرضه، در ابتدا منفی شروع کرد در انتها با افزایش سمت تقاضا با ۸ هزار و ۱۰۰ واحد افزایش به کار خود پایان داد.
 
بازار معاملات سهام امروز ابتدا متاثر از افت شاخص در روز قبل کار خود را منفی آغاز کرد، اما در ادامه هر چه به پایان وقت قانونی نزدیک می‌شد با افزایش سمت تقاضا و عقب نشینی فروشندگان شاخص کل با ۸ هزار و ۱۰۰ واحد افزایش بر روی عدد یک میلیون و ۴۵۴ هزار واحد قرار گرفت.

در جریان آخرین روز معاملاتی هفته چهارم فروردین سهامداران ۱۰ میلیارد و ۹۵ میلیون سهم و ارواق مالی را به ارزش ۴ هزار و ۹۸۴ میلیارد تومان در بیش از ۴۸۳ هزار نوبت خرید و فروش کردند.
 
شاخص کل بر معیار هم وزن نیز با ۲۶۷۶ واحد رشد بر روی عدد ۳۸۲ هزار واحد ایستاد. نماد‌های فولاد، شبندر، فملی، شتران، فارس، شبریز، و ومعادن بیشترین تاثیر مثبت بر رشد شاخص کل را داشتند و نماد‌های پرتراکنش نماد‌های خگستر، شستا، خودرو، خساپا، وساپا و خبهمن از نماد‌های پرتراکنش بازار بودند.
 
در اخرین روز کاری بورس در این هفته از مجموع ۷۰۲ نماد قابل معامله ۴۶۶ نماد مثبت، ۲۳۶ نمادمنفی بودند که از این تعداد ۱۳۳ نماد با صف خرید و ۲۸ نماد هم با صف فروش به کار خود پایان دادند.

امروز بیشترین ورود پول حقیقی‌ها با ۱۷ میلیارد تومان به گروه‌های صندوق قابل معامله، نفتی، شیمیایی، سرمایه گذاری، انبوه سازی و عرضه برق تعلق گرفت.

نمای کلی بازار

تعداد کل نماد: ۷۰۲
تعداد مثبت: ۴۶۶ (%۶۶)
تعداد منفی: ۲۳۶ (%۳۴)
تعداد صف خرید: ۱۳۳ (%۱۹)
تعداد ️صف فروش: ۲۸ (%۴)
تعداد نماد اختلاف مثبت: ۴۲۶
تعداد نماد اختلاف منفی: ۲۱۱

ارزش خرید حقوقی ها: ۹۰۰ میلیارد
ارزش فروش حقوقی ها: ۹۱۷ میلیارد
ارزش خرید حقوقی‌های بزرگ: ۳۸۳ میلیارد
ارزش فروش حقوقی‌های بزرگ: ۳۵۷ میلیارد
سرانه خریدار حقیقی کل: ۱۷.۸ میلیون
سرانه فروشنده حقیقی کل: ۱۵ میلیون
قدرت خریدار حقیقی: ۱.۲

ورود پول حقیقی: (۱۷) میلیارد تومان
ارزش صف‌های خرید: (۵۰۰) میلیارد تومان
ارزش صف‌های فروش: (۵۶) میلیارد تومان

بیشترین ورود پول حقیقی به گروه: (میلیون تومان)
صندوق قابل معامله: ۱۵۶,۴۹۱
نفتی: ۴۲,۲۲۱
شیمیایی: ۳۱,۶۴۲
سرمایه گذاری: ۱۹,۶۴۰
انبوه سازی: ۸,۹۷۲
عرضه برق: ۸,۹۲۷