منفی شدن تست دوپینگ 2 ورزشکار ایرانی در پارالمپیک زمستانی
به گزارش صنعت نیوز،تست دوپینگ نمایندگان کشورمان تنها یک روز مانده به آغاز رسمی بازی‌های پارالمپیک زمستانی پکن ۲۰۲۲، منفی شد.
تاريخ : دوازدهم اسفند 1400 ساعت 10:00   کد : 245911

 به گزارش صنعت نیوز،تست دوپینگ نمایندگان کشورمان تنها یک روز مانده به آغاز رسمی بازی‌های پارالمپیک زمستانی پکن ۲۰۲۲، منفی شد.

عیسی ساوه شمشکی، رئیس انجمن اسکی جانبازان و معلولین در خصوص شرایط ملی پوشان اعزامی، گفت: میزبان، شرایط بسیار مطلوبی را چه از نظر اسکان، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، حمل و نقل، پیست تمرین و ... فراهم کرده است و همه ورزشکاران و نیز نمایندگان کشورمان تمرینات خود را هر روز در آرامش و شرایط مناسب دنبال می‌کنند.
 
وی در خصوص برگزاری این مسابقات در شرایط پاندمی کرونا، افزود: میزبان برای هر شرکت کننده اعم از ورزشکار، مربی و ... یک اتاق اختصاصی در نظر گرفته و همین طور هر روز بعدازظهر از کلیه شرکت کنندگان تست PCR گرفته می‌شود و نتیجه آن تا صبح مشخص می‌شود تا اگر فردی دچار بیماری شده سریعا قرنطینه شود.
 
شمشکی گفت: ورزشکاران ما در دو رشته اسنوبرد و صحرانوردی تمرینات خوبی را برگزار کرده اند و تجهیزات آن‌ها با حمایت کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون به روز و استاندارد است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و امیدواریم ورزشکاران بهترین عملکرد خود را در مسابقات به نمایش بگذارند.
 
وی در پایان از منفی شدن تست دوپینگ دو نفر از ورزشکاران کشورمان در دهکده بازی‌ها قبل از شروع مسابقات خبر داد و افزود: چند روز پیش از ابوالفضل خطیبی و الهه قلی فلاح در رشته صحرانوردی تست دوپینگ گرفته شد که تست هر دو ورزشکار منفی بود و مشکل خاصی نداشتند.
 
بازی‌های پارالمپیک زمستانی پکن با حضور بیش از ۶۵۰ ورزشکار از ۴۹ کشور جهان طی روز‌های ۱۳ تا ۲۲ اسفند برگزار خواهد شد.