چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403

نزدیک شدن به واردات بنزین با ورود خودرو‌های پرمصرف به بازار

نزدیک شدن به واردات بنزین با ورود خودرو‌های پرمصرف به بازار
  تاريخ:سيزدهم خرداد 1402 ساعت 10:19   |     کد : 277919   |     مشاهده: 361
به گزارش صنعت نیوز، مسئولان وزارت نفت، افزایش تولید و آغاز واردات خودرو را از عوامل مهم نزدیک شدن کشور به ازسرگیری واردات بنزین می‌دانند.
به گزارش صنعت نیوز، مسئولان وزارت نفت، افزایش تولید و آغاز واردات خودرو را از عوامل مهم نزدیک شدن کشور به ازسرگیری واردات بنزین می‌دانند.
بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که مردم، ساماندهی قیمت خودرو و نظارت بر استاندارد‌ها برای تولید خودرو‌های کم مصرف را وظیفه دولت می‌دانند.
مسئولان وزارت نفت هم می‌گویند، عقب ماندگی‌هایی در اسقاط خودرو‌های فرسوده و تولید خودرو‌های کم مصرف داخلی و همچنین ضعف‌هایی در نظارت بر واردات خودرو از نظر مصرف بنزین وجود دارد.
آقای جلیل سالاری معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفته، با تجمع خودرو مواجه هستیم و توجهی به مبحث خودرو‌های فرسوده نمی‌شود.
موضوعی که در کنار عقب ماندگی یک میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه‌ای در افزایش ظرفیت پالایشگاهی بر اساس آمار‌های وزارت نفت، کشور را در آستانه واردات بنزین قرار داده است.
به گفته آقای مالک شریعتی نیاسر سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، دولت پیش بینی کرده که در سال ۱۴۰۲، حدود ۶۰۰ میلیون دلار ارز برای واردات بنزین از کشور خارج شود.
آقای مهدی نیازی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این مسئله گفت که این وزارتخانه نه تنها در صنعت خودرو بلکه در صنایع مختلف به دنبال کاهش شدت مصرف و افزایش بهره وری انرژی است.
او می‌گوید: تولید خودرو‌های کم مصرف، وظیفه وزارت صمت است و قاعدتاً درباره خودرو‌های وارداتی نیز، باید استاندارد‌های ابلاغی موسسه استاندارد و سازمان محیط زیست رعایت شود؛ خارج از این چهارچوب، خودرویی اجازه واردات ندارد.
آقای نیازی گفته، برنامه‌های کاهش مصرف انرژی در محصولات و صنایع، میان مدت و بلندمدت هستند و نمی‌توان انتظار داشت که یک شَبه اجرا شوند.
نظر سازمان ملی بهره وری هم، این است که برای هماهنگ شدن وزارتخانه‌های نفت و صنعت در بهینه سازی مصرف سوخت و افزایش بهره وری انرژی، باید یک متولی با قدرت کافی ایجاد شود.
به گفته آقای محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، تکلیف این متولی در قانون برنامه هفتم مشخص خواهد شد.

http://new.sanatnews.ir/News/1/277919
Share

برچسب ها :  واردات خودرو , بنزین , نفت
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است