پنج شنبه 6 ارديبهشت 1403

۴۲ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری اسلام آبادغرب دیدن کردند

۴۲ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری اسلام آبادغرب دیدن کردند
  تاريخ:نهم فروردين 1402 ساعت 12:19   |     کد : 274866   |     مشاهده: 400
به گزارش صنعت نیوز، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اسلام آبادغرب از بازدید ۴۲ هزار گردشگر از جاذبه‌های شهرستان اسلام آبادغرب خبرداد.
به گزارش صنعت نیوز، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اسلام آبادغرب از بازدید ۴۲ هزار گردشگر از جاذبه‌های شهرستان اسلام آبادغرب خبرداد.

شهرام علی یاری با بیان اینکه ستاد خدمات سفر شهرستان اسلام آبادغرب از ۲۰ اسفندماه خدمات خود را به گردشگران و میهمانان نوروزی آغاز کرده، اظهارکرد: در این مدت تلاش کردیم تا با برنامه‌ریزی و ارائه خدمات مطلوب جذب حداکثری گردشگر را برای شهرستان داشته باشیم.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اسلام آبادغرب افزود: خوشبختانه کمیته‌های ده‌گانه ستاد خدمات سفر شهرستان در این مدت همکاری و هماهنگی بسیار خوبی را باهم داشته‌اند تا میزبان شایسته ای برای گردشگران و مسافران نوروزی باشیم.

او با بیان اینکه ظرفیت‌های لازم برای اسکان میهمانان نوروزی طی این مدت فراهم شده، گفت: مجموعه تا پایان روز هفتم فروردین حدود ۴۰۷۳ نفر در اقامتگاه‌های رسمی شامل هتل آپارتمان، خانه معلم، مدارس و خانه مسافرها و حدود ۶ هزار و ۲۰۰ نفر هم در اقامتگاه‌های غیررسمی مانند پارک‌ها، بوستان‌ها و زائرسراها اسکان پیدا کرده‌اند.

علی یاری تصریح کرد: همچنین در این مدت ۴۲ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی، تفریحی و مذهبی شهرستان اسلام ابادغرب بازدید کرده‌اند.

او ادامه داد: آتشکده پلنگرد، شیان و میلگه و بنای فیروز آباد از مهمترین جاذبه‌های تاریخی شهرستان اسلام آباد غرب هستند که در این ایام گردشگران نوروزی از آنها بازدید کرده‌اند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اسلام آبادغرب با بیان اینکه در این ایام بقاع متبرکه و جاذبه‌های طبیعی شهرستان هم میزبان تعداد قابل توجهی از گردشگران بوده‌اند، گفت: جاذبه‌های طبیعی و گردشگری در این شهرستان شامل مجتمع گردشگری سد شیان،سراب هرسم، سراب شرف آباد اسلام آباد، منطقه میان تنگ منصوری ، سد طبیعی بره سیله ، تنگ صندوقه و جاذبه مذهبی شامل بقعه شاهزاده حسن حمیل، مقبره قاضیوند ، امامزاده علی اکبر هستند.

او گفت: با ایجاد جاذبه دست ساز در ورودی شهر اسلام آباد توسط شهرداری و احداث سازه سنتی، سفره هفت سین، برپایی سیاه چادرهای سنتی و پخت نان و شیرینی جات محلی فضای آرام بخشی در ورودی شهر اسلام آباد ایجاد شده‌است.

علی یاری تاکید کرد: یکی دیگر از اقدامات برای جذب گردشگر ساماندهی بازارچه دائمی صنایع‌دستی با ۱۴ غرفه ثابت و ارائه هنرهای صنایع‌دستی توسط صنعتگران شهرستان هم به صورت نمایشگاه و هم برای فروش محصولات صنایع‌دستی و ایجاد درآمد و کسب و کار صورت گرفت که در این مدت غرفه‌های مذکور فروش خوبی داشته‌اند.

http://new.sanatnews.ir/News/1/274866
Share

۴۲ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری اسلام آبادغرب دیدن کردند
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است